رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به موضع غرب در قبال کُردهای سوری اعلام کرد که در تماسی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواهد داشت به وی درباره حمایت واشنگتن از کُردهای سوریه هشدار خواهد داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۵
هشدار به اوباما / ادامه گلوله باران سوریه / ماجرای انفجار آنکارا

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از پایگاه النشره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: غرب با وجود اینکه ما مدارک و شواهدی درباره تروریست بودن حزب پی یی دی ارائه داده ایم ما را نمی فهمد.

وی افزود: چرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا پی یی دی و شاخه مسلحانه آن را تروریستی معرفی نمی کند؟ ما ذره ای از سیاست ضد تروریستی کوتاه نمی آییم و با تمام توان برای رهایی کشور از آنها تلاش می کنیم.

اردوغان تاکید کرد: ما رایزنی هایی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواهیم داشت و این موضوع را بررسی می کنیم و درباره حمایت از کُردهای سوری هشدار خواهم داد.پاسخی به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نمی دهم.

وی مدعی شد: روسیه بر اساس توافق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و پی یی جی و پی یی دی در سوریه حرکت می کنند و ما اجازه آن را نخواهیم داد ما به گلوله باران شبه نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک تروریست که به دنبال استقرار در نزدیکی مرزهای ما هستند ادامه خواهیم داد.واحدهای حمایت مردمی تروریستی به دنبال ایجاد گذرگاهی درنزدیکی مرزهای ما هستند که ما این اجازه را نخواهیم داد.

رجب طیب اردوغان تاکیدکرد: یک شخص و گروهی از افراد کمک کننده به وی در انفجار تروریستی آنکارا مشارکت داشته اند.مواد که برای انفجار استفاده شده است از داخل سوریه آمده و پس از عبور از استانهای مختلف به آنکارا رسیده است.ما ۱۴ نفر را بازداشت کرده ایم و تحقیقات ادامه دارد.این حمله انتحاری بود که شاخه مسلحانه پی یی دی در آن مشارکت داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها