خطیب نمازجمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه اگر شورای نگهبان قانونی نباشد، نامزدهایی که این شورا تأیید می‌کند نیز قانونی نخواهند بود گفت: کسانی که همنوا با بیگانگان به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟
کد خبر: ۸۸۲۹۲۱
تخریب‌کنندگان شورای نگهبان اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه‌ دوم نمازجمعه امروز تهران، انتخابات را در سه مرحله حائز اهمیت خواند و گفت: اصل حضور مردم که دلیل ادامه حیات سیاسی مردم است و اعلام دخالت در سرنوشت خودشان است، یکی از برکات انقلاب اسلامی است که نشان داد ما صاحب فکر و هویت هستیم و می‌توانیم با حضور خود، دینمان را حفظ کنیم.

وی آمدن به پای صندوق‌های رأی را اعلام اینکه مردم هم‌چنان مؤمن به انقلاب اسلامی، امام(ره)، شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند عنوان کرد و بیان داشت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی اعلام می‌کنند که ما از پای نمی‌نشینیم و این انقلاب را به دست صاحب آن می‌رسانیم.

صدیقی حضور قوی مؤمنان و وفاداران به راه شهدا را موجب تشکیل مجلسی قوی و کارآمد، دلسوز و وفادار به انقلاب برشمرد و گفت: وجوب خمس و زکات به این دلیل است که ثروت یکجا متمرکز نشود، از این رو، اینکه یک فرد یا جمعی همیشه بخواهند پست‌ها را دراختیار داشته باشند فرسایشی خواهد بود.

وی در توضیح خاطرنشان کرد: یک زمان صحبت ولایت است؛ آن جان مردم است که باید همیشه بر اعضای ما حاکم باشد، همچنین ولایت عقل مردم است که باید همیشه چراغش روشن باشد، اما یک وقت در شرایط سیاسی و اقتصادی مملکت باید اجازه دهیم همه استعدادها خود را نشان دهد.

خطیب جمعه تهران گفت: اگر دو گروه و حزبی همانند دو حزب عمده کشور آمریکا همیشه در رأس کار باشند و یا گردن‌کلفت‌هایی که خود را قوی و غنی کرده و خود و بچه‌هایشان صاحب امکاناتند همواره بخواهند گرداننده مملکت باشند، کشور ضربه می‌خورد و این نقل و انتقالات قدرت و نفس تازه به جامعه دمیدن و روبه‌رو شدن با چهره‌های تازه‌نفس، به مردم نشاط داده و آنها را امیدوار می‌کند.

وی عناصر جدید را موجد ابتکارات جدید خواند و اظهار داشت: یک عده امتحان خود را داده‌اند و از زمانی که انقلاب بوده است، در موقعیت‌های مهم بوده‌‌اند و بعضی نیز خیلی گردن‌کلفت شده‌اند و امکانات به هم زده‌اند، حال باید بگذاریم چهره‌های جدید بیایند و مردم را با وضعیت جدیدی آشنا کنند.

صدیقی با اشاره به اعتماد رهبری نظام به بصیرت مردم گفت: کسانی که مخالف این مردمند اندکند و در این روزنامه‌های خاص، بزرگ و در فضای مجازی پرداخته می‌شوند، در حالی که مردم ما به جمهوری اسلامی و ولایت رأی دادند و تا آخر حیات با ولایت نفس می‌کشند.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز اظهار داشت: دشمن که در این دوره ناامید شده است از اینکه مردم به پای صندوق‌های رأی نیایند، برای اولین بار است که رسانه‌های بیگانه و دشمنان دیرینه ما که همین امروز هم در قضیه هسته‌ای شهدا از ما گرفته‌اند و سر مؤمنین را می‌برند و با آن بازی می‌کنند و سینه مردان ما را می‌شکافند و قلب‌ها را درمی‌آورند و می‌خندند و سر کودکان را می‌برند، امسال دلسوز ما شده‌اند و همه را تشویق به حضور در انتخابات می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اما اینها در عین حال چند پایگاه را تخریب می‌کنند، که یکی از آنها پایگاه شورای نگهبان است، البته پایگاه ولایت را با شبکه‌های مختلف دائماً بمباران می‌کنند، اما با این همه تبلیغات علیه ولایت، عشق و شیدایی مردم روزبه‌روز به نایب حضرت حجت روزافزون می‌شود و به هیچ وجه دنیا نتوانست و نخواهد توانست فاصله‌ای میان مردم و رهبری ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن پس از تجربه شکست در تخریب ولایت، روی به زدن شاخه‌ها آورده است، تصریح کرد: آنها می‌خواهند پر و بال رهبری را بچینند و در این میان از ابتدای کار شورای نگهبان حساسیت زیادی بر روی آن وجود داشت.

صدیقی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان، حمله به شورای نگهبان را از روی اغراض خاصی ذکر کردند، گفت: تخریب‌کنندگان شورای نگهبان می‌خواهند مجلس پیش رو را بی‌اعتبار کنند.

وی با یادآوری حمایت‌های همیشگی امام راحل از شورای نگهبان خطاب به تخریب‌کنندگان این نهاد ادامه داد: شما تا آخر مقابل آن می‌ایستید و القای شبهه می‌کنید؛ مردم درباره شما چه بگویند و چه قضاوتی بکنند؟

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معرفی متدینین به عنوان عناصر تندرو از سوی برخی به نقل قولی از رهبر کبیر انقلاب درباره جوانان حزب‌اللهی و لزوم قدردانی از آنها پرداخت و گفت: مردم ما حزب‌اللهی، جبهه‌ای و دشمن آمریکا هستند و همیشه از ولایت و آرمان‌های خود دفاع کرده‌اند و این غیرت را سر صندوق‌های رأی نشان خواهند داد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مسئله دیگر، این پررویی، جسارت و حماقتی است که انگلیس و آمریکا نشان می‌دهند و همانند دوران فتنه که شبکه‌های فارسی خود را توسعه دادند، امروز هم نام می‌برند که به چه کسانی ملت ایران رأی ندهند؛ به استوانه‌هایی که از ابتدای عمرشان تا به امروز پای ولایت از حیثیت و جان خود گذشته‌اند.

صدیقی در ادامه گفت: در مقابل، کسانی را نام می‌برند و می‌گویند مردم به اینها رأی بدهند؛ چرا کار ما به اینجا رسیده است؟ چرا قدرت‌های کینه‌ورز به اسلام که تا توانسته‌اند از هیچ عداوتی نسبت به ما کوتاه نیامده‌اند، حال درباره ما چه فکر می‌کنند؟

وی تصریح کرد: برای اثبات حماقت و ابطال سحر اینها به کسانی رأی می‌دهند که بیگانگان می‌گویند رأی ندهید و به آنها که بیگانگان می‌گویند رأی دهید، رأی نمی‌دهند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام‌الله 22 بهمن و سالروز شهادت مردم تبریز در قیام علیه رژیم ستم‌شاهی، از نقش مردم آذربایجان در مرزبانی دین و عشق آنها نسبت به حضرت اباعبدالله تجلیل کرد و گفت: اربعینی که مردم تبریز برای شهدای قم گرفتند، نقطه عطفی در مبارزات بود و باب جدیدی باز شد که یزد و شهرهای دیگر نیز به دنبال آن آمدند و انقلاب به ثمر رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها