جام‌جم از داغ شدن تنور انتخابات در سطح کشور گزارش می‌دهد

تبلیغات در سایه اخلاق

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تاکید کرد:

ممنوعیت پخش برنامه‌های نامزدهای خبرگان غیر از برنامه مصوب

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: پخش برنامه های نامزدهای خبرگان اعم از اینکه از مقامات باشند یا نباشند خارج ازبرنامه هایی که کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات تعیین می کند، ممنوع است.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۸
ممنوعیت پخش برنامه‌های نامزدهای خبرگان غیر از برنامه مصوب

به گزارش جام جم آنلاین ، سیامک ره پیک گفت: درباره تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان این پرسش مطرح بود که آیا علاوه بر آنچه که کمیسیون بازرسی تبلیغات برنامه ریزی کرده و در چارچوب برنامه ریزی آنان، نامزدهای خبرگان تبلیغات شان را در صدا و سیما انجام می دهند برنامه دیگری می توانند داشته باشند؛ که این پرسش در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان مطرح و بررسی شد.

وی افزود: با توجه به صراحت ماده 24 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، در این ماده آمده است که نامزدهای خبرگان با هر سمتی به طور یکسان مشمول این مقررات هستند و نباید تحت هیچ عنوانی بیش از آنچه توسط کمیسیون بازرسی تبلیغات تعیین شده است از صدا و سیما استفاده کنند.

ره پیک تاکید کرد: صدا و سیما نیز نباید از هنگام انتشار پذیرش نامزدها تا تعیین نتیجه، برنامه های دیگر آنان را پخش کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: علاوه بر این در ماده 22 این آیین نامه نیز ذکر شده است که نامزدهای انتخابات خبرگان حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیما و مراکز استان استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به این مواد قانونی، موضوع در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات خبرگان مطرح و مقرر شد که پخش برنامه های نامزدهای خبرگان اعم از اینکه از مقامات کشور باشند یا نباشند به طور سراسری و در استان هایی که این مقامات در آن جا نامزد هستند خارج از برنامه هایی که کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان تعیین می کند تا اعلام نتیجه و پس از اخذ رای، ممنوع است بنابراین در محدوده تصمیمات کمیسیون بازرسی تبلیغات امکان پخش برنامه از صدا و سیما برای نامزدهای خبرگان وجود دارد و بیش از آن طبق قانون ممنوع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها