سقوط مهره‌های دومینوی دخالت زمینی در سوریه

شورای امنیت سازمان ملل متحد، سه‌شنبه در جلسه‌ای غیرعلنی ضمن ابراز نگرانی نسبت به حملات ترکیه به مواضع کردها در سوریه، از این کشور خواست به حملات یاد شده پایان دهد. این در حالی است که آمریکا و برخی کشورهای عرب نیز با خالی کردن پشت عربستان سعودی می‌گویند حاضر به مشارکت در حمله زمینی به سوریه نیستند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۸

رافائل رامیرز، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: پس از شکایت سوریه و به خواست روسیه در مورد حملات اخیر ترکیه تشکیل جلسه داده است. وی افزود: اعضای شورای امنیت درباره حملات ترکیه به شمال سوریه ابراز نگرانی کردند. ابراز نگرانی شورای امنیت در حالی است که وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کشورش قصد اعزام نیروی زمینی را به سوریه ندارد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هم روز گذشته در سخنانی گفته است با ولادیمیر پوتین در روسیه رقابت نمی‌کند. پیشتر عربستان و ترکیه گفته بودند در صورتی که آمریکا مشارکت کند حاضر به اعزام نیروی زمینی به سوریه هستند.

عربستان سعودی که از آغاز بحران سوریه در سال 2011 همواره از حامیان مالی و تسلیحاتی گروه‌های مسلح در این کشور بوده است بتازگی پیشنهاد کرد برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه نیروی زمینی به سوریه اعزام شود. در همین ارتباط روزگذشته صباح خالد الاحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود سامح شکری در قاهره بر مخالفت کشورش با هر گونه دخالت نظامی در سوریه تاکید کرد. در ادامه تلاش‌های دوجانبه ریاض و آنکارا برای دخالت نظامی زمینی در خاک سوریه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی اواخر سه شنبه شب در تماس تلفنی تحولات در سوریه را بررسی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها