دیلی‌بیست در گزارشی اظهارات شوکه‌کننده دونالد ترامپ در حمایت از سیاست‌های وحشیانه دیکتاتور معدوم عراق را غیرقابل قبول خواند.
کد خبر: ۸۸۲۶۲۶
تمجید دیوانه‌ وار ترامپ از "صدام"

به گزارش جام جم آنلاین؛ دیلی‌بیست در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دوشنبه رکورد دیگری از خود بر جای گذاشت. وی در این روز عنوان نخستین کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا را که از جنایت‌های «صدام،» دیکتاتور سرنگون‌شده عراق، حمایت کرده است، از آن خود کرد.

در این گزارش آمده است: محکوم کردن جنگ عراق قابل قبول است؛ اما تمجید از صدام؟؟؟ به نظر می‌رسد ترامپ علاقه خاصی به دیکتاتورهای ددمنش دارد.

نامزد افراطی حزب جمهوری‌خواه در نشست خبری دوشنبه، ابتدا به «تد کروز،» رقیب هم‌حزبش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمله کرد. وی سپس «جورج بوش،» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، را که تلاش می‌کند برای برادرش رأی جمع کند، بدلیل جنگ عراق، آماج حملات خود قرار داد. اما این تازه آغاز ماجرا بود. ترامپ در ادامه درخصوص «صدام،» دیکتاتور سرنگون‌شده عراق، چنین گفت: «درست است صدام آدم بدی بود؛ اما او تروریست‌ها را می‌کشت!»

نگارنده این گزارش سپس می‌افزاید: ترامپ به این هم بسنده نکرد و اظهارات خود را در تمجید از دیکتاتور ددمنش عراق برای بار دوم تکرار کرد و قربانیان جنایت‌های وحشیانه وی را «تروریست‌» خواند.

دیلی ‌بیست نوشت: شما می‌توانید و باید از جنگ عراق انتقاد کرده و آن را اشتباهی بزرگ بخوانید؛ اما، صدام وحشی و بیرحم بود. برای تمجید از دیکتاتوری که آشکارا از تروریسم و شکنجه حمایت و مردم کشورش را قتل‌عام می‌کرد، هیچ‌گونه توجیهی پذیرفته نیست. حتی اگر ترامپ تنها برای محکوم کردن جورج بوش و برادرش ناخواسته و به طور غیرعمدی اینگونه دیوانه‌وار در مدح دیکتاتور سابق عراق سخن گفته باشد، باز هم جای نگرانی است. این موضوع ثابت می‌کند هر زمان که ترامپ احساساتی می‌شود، دیگر نباید انتظار داشت وی از عقل، خرد و شعورش استفاده کند.

در ادامه این گزارش آمده است: آیا ترامپ از جنایت‌هایی که «قصاب بغداد» در حق مردم عراق مرتکب شد، بی‌اطلاع است؟ آیا وی چیزی درخصوص حمایت صدام از تروریسم نمی‌داند؟ این دیکتاتور برای کسانی که جرأت مخالفت با سیاست‌های وی را داشتند، یک «داعش» تمام‌عیار بود. این فرد از «تجاوز جنسی» به عنوان سلاحی در برابر مخالفان سیاست‌های خفقان‌آورش، استفاده می‌کرد. گزارش‌های بسیاری نشان می‌دهد نیروهای تحت فرمان صدام به خویشاوندان زن افراد مظنون به مخالفت با سیاست‌های رژیم بعث، تجاوز کرده و از جنایت‌های منزجر‌کننده خود فیلم می‌گرفتند. این افراد سپس با تهدید به منتشر کردن این ویدیوها، مخالفان سیاست‌های سبعانه این رژیم را وادار به سکوت می‌کردند.

به نظر می‌رسد شنیدن داستان‌ شکنجه‌های دوران حکومت بعث از قبیل کشیدن ناخن، سوزاندن پوست مخالفان با اسید و زنده‌زنده سوزاندن آن‌ها با مشعل جوشکاری، که دل هر انسانی را به درد می‌آورد، تأثیری بر ترامپ نداشته است. مردم جهان داستان بمباران شیمیایی سال 1366 «حلبچه» را بوسیله نیروهای تحت فرمان صدام می‌دانند. 5000 کُرد ساکن این شهر مرزیِ واقع‌در شمال‌شرق عراق، در این جنایت قتل‌عام شدند. هزاران نفر از نجات‌یافتگان نیز تا به امروز، از صدمات فیزیکی ناشی از گاز خردل، رنج می‌کشند.

با این اوصاف، باید پرسید ترامپ دقیقاً چه تعریفی از «تروریست» در ذهن خودش دارد؟ قدر مسلم این است که مخالفان سیاست‌های وحشیانه رژیم بعث برای صدام حسین «تروریست» محسوب می‌شدند و از نظر وی استحقاق مرگ را داشتند. اما، به نظر من افراد زیادی با صدام هم‌عقیده نبودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
-
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
۰
۰
ترامپ همون ... است كه به دخترش نظر بدی دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها