پاس گل AFC به سعودی‌ها

ایران در عمان میزبانی می‌کند

طرح مواضع ایران قبل از مجمع فیفا

مذاکره فدراسیون فوتبال ایران و سعودی منتفی شد

در صورت ارائه مجوز توسط AFC، فدراسیون فوتبال ایران قبل از مجمع انتخاباتی فیفا به منظور دفاع از مواضع خود در قبال خواسته غیرمنطقی سعودی‌ها در جلسه فدراسیون فوتبال آسیا طرح مساله خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۷
مذاکره فدراسیون فوتبال ایران و سعودی منتفی شد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از ایسنا ، پس از حاشیه‌سازی کشورهای سعودی و امارات در مورد فوتبال ایران و اتفاقاتی که در چند وقت اخیر پیش آمد در نهایت قرار است در تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود را در خصوص مناقشه فوتبالی سعودی‌ها با ایران صادر کند.

اما پیش از جلسه 16 مارس که مصادف با 25 اسفندماه سال جاری است، جلسه‌ کمیته اجرایی AFC‌ در تاریخ 9 مارس مصادف با 18 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود تا برخی از موارد مورد نظر در خصوص اختلاف فوتبالی دو کشور ارائه و به بحث گذاشته شود.

*آخرین موضع ایران؛ به هیچ وجه خارج از ایران بازی نمی‌کنیم

فدراسیون فوتبال ایران آخرین موضع خود را در خصوص مناقشه ایجاد شده اتخاذ کرده و قصد دارد عنوان کند که به هیچ وجه خارج از ایران مقابل تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان نخواهد رفت. علاوه بر این باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا قصد دارند نامه‌ای اعتراض‌آمیز تهیه و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند.

علاوه بر این مستندات لازم از سفر تیم فوتبال الجیش قطر و حضور این تیم در تهران توسط مسئولان فدراسیون فوتبال تهیه شده و قصد بر این است تا مستندات لازم در خصوص ورود باشگاه النصر امارات نیز که به زودی به ایران خواهد آمد جمع‌آوری شود تا پرونده‌ای جامع مبنی بر اینکه تیم‌های عربی حاضر در ایران با هیچگونه مشکلی مواجه نخواهند شد، تشکیل شود.

*فدراسیون فوتبال ایران و سعودی بدون مذاکره

هر چند کنفدراسیون فوتبال آسیا تا 25 اسفند ماه سال جاری به دو کشور مهلت داده تا با تفاهم مشکل و مناقشه ایجاد شده را برطرف کنند اما به هیچ وجه قرار نیست مذاکره‌ای بین مسئولان فدراسیون فوتبال دو کشور برگزار شود. عربستانی‌ها عنوان کردند که این سیاستگذاری توسط دولت آنها در نظر گرفته شده است و آنها نمی‌توانند به مساله ورود کنند و تنها مجری سیاستگذاری‌های تعیین شده هستند بنابراین مذاکره میان فدراسیون‌های فوتبال دو کشور منتفی است و اگر قرار باشد مذاکره‌ای برگزار شود این مذاکرات در سطح دولت‌های دو کشور و حتی وزارت‌های امور خارجه است.

*طرح مناقشه فوتبالی ایران و سعودی پیش از مجمع انتخاباتی فیفا

ششم فوریه مصادف با هفت اسفند ماه سال جاری مجمع انتخاباتی فیفا برگزار خواهد شد اما قرار است پیش از برگزاری این مجمع، کنفدراسیون‌های مختلف به صورت مجزا جلساتی را برگزار کنند. فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد در جلسه برگزار شده کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل مربوط به مناقشه فوتبالی دو کشور را طرح کند و در این راستا منتظر مجوز ارائه شده توسط مسئولان ذیربط AFC است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها