جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به صحنه‌گردان و جریان‌ساز رسانه‌ای تبدیل شد

رسانه ملی، مروج گفتمان انقلاب اسلامی

تقدیر جمعیت دانشجویی حقوق بشر اسلامی از رسانه ملی

به دنبال حاشیه سازی های اخیر علیه رسانه ملی، جمعیت دانشجویی حقوق بشر اسلامی در حمایت از عملکرد صدا و سیما و دکتر سرافراز رییس رسانه ملی بیانیه ای صادر کرد که به شرح ذیل است:
کد خبر: ۸۸۲۰۴۳
تقدیر جمعیت دانشجویی حقوق بشر اسلامی از رسانه ملی

به گزارش جام جم سیما ، از دیدگاه اسلام حقوق بشریت، قانونی صحیح و معتبر است که از سوی خدا و از طریق وحی به دست ما رسیده باشد و مطابق با مصالح واقعی انسان ها باشد و از این رو، ارزش قانون به مطابقت با مصالح مادی و معنوی انسان ها است. طبق این دیدگاه، بشر تکویناً و تشریعاً بنده خداوند متعال است و برخلاف متفکران غربی که انسان را در برابر خدا هم آزاد می پندارند، بر تسلیم و فرمانبرداری انسان ها در برابر خدا تأکید میورزد. در مقدّمه اعلامیه اسلامی حقوق بشر آمده است: «با در نظر گرفتن عقیده توحید ناب، که ساختار اسلام بر پایه آن استوار شده است; عقیده ای که بشریت را فراخواند تا جز خدا کسی را پرستش نکرده و شریکی برای او قایل نشوند و احدی را به عنوان خدا به جای الله نگیرند. ... ـ این شریعت، معنویات و ماده را با هم درآمیخت.»

این قسمت از اعلامیه برگرفته از آیه 64 سوره آل عمران است که بر اطاعت انسان ها از خداوند تأکید نموده و از شرک ورزیدن نهی فرموده است. دعوت انبیا هم بر اساس عبودیت خداوند شکل گرفته است: (وَإِذْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ لاَ تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللّهَ)(بقره: 83); و زمانی که از بنی اسرائیل عهد و پیمان گرفتیم که جز خدا کسی را پرستش نکنند.

از دیدگاه اسلام، واضع قوانین خداوند است و در قرآن کریم در مورد افرادی که بدون توجه به این نکته، به وضع قوانین می پردازند آمده است: (إِنَّهُمْ کَانُوا إِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ یَسْتَکْبِرُونَ) (صافات: 35); اینان این گونه بودند که تا به آن ها گفته می شد خدایی جز خدای یگانه نیست سرپیچی می کردند.

پس از آنچه بیان شد معلوم می شود که اساس تفکر اسلامی در منشأ قانونگذاری و مشروعیت مقررات حقوقی، خداوند متعال و وحی (توحید محوری) است و در اندیشه غرب اساس، انسان و خواسته های فردی او (انسان محوری) است.

صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران با برنامه های متنوع و پر بار در مورد حقوق بشر اسلامی و نیز نشان دادن چهره ی پلید حقوق بشر آمریکایی و اطلاع رسانی در خصوص اسلام آمریکایی کار بسیار ارزشمندی را انجام می دهد و لذا خواهشمندیم که این ارگان ارزشی نظام جمهوری اسلامی ایران با پوشش بیش از حد این قبیل برنامه های حقوق بشر اسلامی ، کمکی برای آگاهی بیشتر علاقه مندان به حقوق بشر اسلامی انجام داده باشد.

در انتها از اقدام پسندیده صدا و سیما در زمینه حقوق بشر اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنیم و ان‌شاالله به حول و قوه الهی این نقطه روشن سرچشمه ساخت برنامه‌هایی از این دست باشد تا پاسخ مناسبی به هجوم بی‌وقفه رسانه‌های دشمن در عرصه حقوق بشر بدهیم.

این در حالی است که دادگاه عدالت اروپا چندی پیش مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض حقوق بشر محکوم کرده بود و دکتر محمد سر افراز را همچنان در فهرست تحریم های حقوق بشری اتحادیه اروپا باقی نگه داشت.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

دکتر امین اسدی

دبیرکل جمعیت دانشجویی حقوق بشر اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها