نمی‌خواستند برای گرفتن انتقام منتظر دادگاه و صدور حکم باشند. برادرشان به دست پسر همسایه کشته شده بود و حالا آنها باید به تلافی یکی از اعضای خانواده همسایه را می‌کشتند. پدر عامل جنایت، بهترین گزینه برای انتقام بود و او را در مراسم صلح و سازش از پا درآوردند.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۱
عملیات پلیس اینترپل برای دستگیری 2 برادر قاتل

به گزارش جام جم آنلاین،دو برادر پس از جنایت برای گریز از دست قانون از افغانستان خارج شده و به ایران فرار کردند.

عامل قتل برادر این دو تبعه افغان پسر 30 ساله همسایه‌شان در هرات بود که در یک درگیری بین خانواده‌ها او را به قتل رساند.

این دو همسایه از مدت‌ها قبل با هم اختلافات خانوادگی داشتند و از شهریور سال 91 این اختلافات اوج گرفته بود.

سرانجام در یکی از روز های تابستانی همان سال پسر همسایه در حالی‌که سلاح گرم در دست داشت به در خانه آنها می‌رود و شروع به داد و بیداد می‌کند.

بعد از آن سه برادر که هرکدام چاقو و شمشیر داشتند از خانه بیرون آمدند و با پسر همسایه درگیر شدند.

درگیری بین دو همسایه بالا گرفت و پسر خشمگین با شلیک گلوله سه برادر را هدف قرار داد. یکی از برادران مجروح بعد از انتقال به مرکز درمانی جان باخت ولی دو برادر دیگر از مرگ نجات یافتند.

ماموران پلیس افغانستان با اطلاع از این جنایت خیلی زود، قاتل را دستگیر و زندانی کردند ولی این موضوع برادران مقتول را راضی نکرد.

هنوز پرونده قتل برادرشان بسته نشده بود و تحقیقات درباره قاتل ادامه داشت که آنها تصمیم گرفتند خودشان عدالت را در مورد قاتل برادرشان اجرا کنند. شاید این‌گونه داغ قتل برادرشان قابل تحمل‌تر شود.

دو برادر داغ‌دیده تصمیم گرفتند که به خونخواهی برادر خود پدر قاتل را بکشند. کشتن مرد همسایه بدون برنامه‌ریزی و نقشه ممکن نبود.

پس دو برادر تصمیم گرفتند به خانواده همسایه اعلام کنند که می‌خواهند با صحبت و پادرمیانی ریش سفیدان بین دو خانواده صلح برقرار کنند و همه چیز ختم به خیر شود.

مرد همسایه هم که پسرش در زندان به‌سر می‌برد بسرعت پیشنهاد آنها را قبول کرده و معتمدان و ریش سفیدان را برای این جلسه صلح دعوت کرد.

روز مقرر دو برادر که نمی‌توانستند بین همه افراد نقشه خود را عملی کنند با مکر و حیله مرد را به بهانه صحبت خصوصی به قسمت خلوتی از خانه می‌برند و او را به قتل می‌رسانند. پس از آن هم بسرعت محل را ترک و فرار می‌کنند.

مدت‌ها از موضوع گذشت و آنها به صورت پنهانی زندگی می‌کردند تا این‌که نشانه هایی از این دو برادر افغان در شهر مشهد پیدا شد.

با اعلام این موضوع، پیگیری پرونده آنها در دستور کار پلیس بین‌الملل قرار گرفت و پس از مدتی ماموران پلیس با تکمیل تحقیقات توانستند این دو قاتل را شناسایی کنند.

ماموران پس از به دست آوردن اطلاعات تکمیلی دریافتند که این دو برادر در مشهد یک انبار را اجاره کرده و در آن زندگی می‌کنند و در سطح شهر نیز به عنوان ضایعات جمع کن مشغول کار هستند.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند قاتلان مسلح باشند با انجام یک عملیات پلیسی آن دو را دستگیر و روانه زندان کردند.

یکی از آنها در بازجویی‌ها به قتل مرد همسایه اقرار کرد و گفت: ما می‌خواستیم انتقام خون برادرمان را بگیریم، به همین خاطر پدر عامل قتل را کشتیم، بعد از آن هم فرار کردیم و مدتی در مناطق کوهستانی پنهانی زندگی می‌کردیم تا این‌که تصمیم گرفتیم به ایران فرار کنیم.

ما به صورت قاچاق به زاهدان رفتیم و مدتی نیز در آنجا بودیم تا این‌که راهی مشهد شدیم و از آن به بعد برای امرار معاش، ضایعات‌ جمع می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره گفت: پس از بازجویی‌ها و اقرار قاتلان به قتل، دو متهم پرونده توسط پلیس بین‌الملل به افغانستان منتقل شدند.

سرهنگ حسین بیدمشکی در پایان هشدار داد: ایران مخفیگاهی مطمئن برای مجرمان فراری نیست و در صورت اطلاع ماموران از حضور مجرمان فراری در کشور تا دستگیری آنها به تحقیقات و عملیات خود ادامه می‌دهند.

امیرعلی حقیقت‌طلب

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها