مجموعه عروسکی «ماماهوت» به کارگردانی رزیتا غفاری و با محور سبک زندگی و در قالب ساختار جذاب به سفارش گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۷۳۷
«ماماهوت» آموزش عروسکی سبک زندگی در شبکه 2

این مجموعه وظایف، تکالیف و حقوق افراد را با یکدیگر و ارتباط‌های خانوادگی درون‌شهری را بررسی می‌کند.

به گفته کارگردان، مخاطبان این برنامه از هشت تا 80 ساله خواهند بود.

دکتر مریم جلالی، مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو درباره تولید این مجموعه عروسکی به جام‌جم گفت: مجموعه عروسکی ماماهوت با توجه به سبک زندگی طراحی شده است. در تولید این برنامه به دنیای عروسک‌ها توجه کرده‌ایم. در دنیا خیلی از کارهای اجتماعی و آموزش‌های شهروندی از طریق عروسک‌ها انجام می‌شود، زیرا تولید چنین آثاری نه‌تنها برای مخاطبان جذاب بوده، بلکه تاثیرگذار هم است.

همذات‌پنداری با مخاطبان

وی با اشاره به این‌که عروسک‌ها با روح کودکی آدم‌ها سر و کار دارند و کودک درون آنها را زنده می‌کنند، توضیح داد: آموزش از طریق سرگرمی با عروسک موفق است و همیشه آزمون خودش را درست جواب داده است.

مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو درباره انتخاب نام این مجموعه گفت: جنس عروسک‌ها معمولا از چوب، پارچه و... است، اما جنس عروسک‌های این مجموعه ماهوتی است، به همین دلیل نام این مجموعه از جنس عروسک‌ها گرفته شده است. ما در این مجموعه خانواده ماماهوت شامل مامان هوت، بابا هوت و... داریم. ضمن این‌که بقیه شخصیت‌های عروسکی شهروندان شهر را تشکیل می‌دهند. در این مجموعه وظایف، تکالیف و حقوق افراد نسبت به یکدیگر و ارتباط‌های خانوادگی درون شهری را بررسی می‌کنیم. قالب این مجموعه عروسکی و فانتزی است.

جلالی عنوان کرد: اطمینان دارم مخاطبان با عروسک‌های این مجموعه همذات‌پنداری خواهند کرد. گروه خانواده شبکه دو همیشه در تلاش است از ساختارهای نوین برای برنامه‌ها استفاده کند و این مجموعه هم ساختار جذاب و متنوعی برای مخاطبان خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که عروسک در فرهنگ ما جایگاهی ویژه دارد، توضیح داد: عباس صالحی تهیه‌کننده و رزیتا غفاری کارگردان این مجموعه هستند و این زوج هنری با عشق، علاقه و انگیزه کار می‌کنند. ضمن این‌که تهیه‌کننده تجارب موفقی در حوزه کار عروسکی دارد و در جشنواره فجر جوایزی کسب کرده است.

به گفته مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو، این مجموعه در 52 قسمت 30دقیقه‌ای تولید و بهار 95 پخش می‌شود. رویکرد این مجموعه خانوادگی و فانتزی است و شخصیت‌های جذاب فانتزی دارد. در کنار عروسک‌ها شخصیت‌های واقعی داریم.

وی ادامه داد: امیرعلی نبویان و رزیتا غفاری در بخش‌های رئال بازی دارند. معتقدم در تلویزیون باید ژانرهای مختلف و مفاهیم و مضامین تکراری را در ظرف‌های جدید تجربه کنیم تا برای مخاطبان هم همراه با جذابیت باشد.

تجربه متفاوت

رزیتا غفاری، کارگردان مجموعه ماماهوت درباره کارگردانی این مجموعه که نخستین تجربه کار عروسکی‌اش است به جام‌جم گفت: من در گذشته کارگردانی انیمیشن کرده بودم و یک برنامه اقتصادی هم برای شبکه یک ساخته بودم، اما تا به حال عروسکی کار نکرده بودم و با توجه به علاقه‌ای که به کارگردانی کار فانتزی و عروسکی داشتم، همراه همسرم آقای صالحی شروع به تولید مجموعه عروسکی ماماهوت کردیم.

گرچه به عنوان اولین تجربه دشوار است، اما متفاوت و جذاب است و اطمینان دارم ببینندگان هم حتما این کار را دوست خواهند داشت.

وی با اشاره به کار تحقیقاتی این مجموعه گفت: من و همسرم بیش از 5/2 سال زمان برای تحقیق درباره ساختار و مضامین این مجموعه گذاشتیم.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که در این مجموعه هم کارگردانی می‌کنید و هم بازی، این مساله تمرکز شما را کم نمی‌کند، توضیح داد: نه، چون در ابتدا بخش‌های نمایشی کار را ضبط می‌کنیم و بعد از تمام شدن، بخش‌های رئال را ضبط می‌کنیم. به همین دلیل مشکلی ایجاد نمی‌شود.

به گفته غفاری، مخاطبان این مجموعه عروسکی از هشت تا 80 سال هستند. وی افزود: ما مفاهیم سبک زندگی را به مخاطبان یاد می‌دهیم و خوشبختانه مدیر شبکه و مدیر گروه حمایت‌های لازم را نسبت به این مجموعه کردند.

جلب نظر مخاطبان

عباس صالحی، تهیه‌کننده این مجموعه درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: پیش‌تولید این مجموعه شامل دو بخش پژوهش و تولید است که پژوهش بیش از 5/2 سال طول کشید. اواخر آذر ماه هم مجموعه را کلید زدیم. تصویربرداری هم تا اواخر اسفند ماه طول می‌کشد. امیرعلی نبویان علاوه بر بازی در کنار خانم غفاری، سرپرست نویسندگان هم است.

وی ادامه داد: ما با انتخاب ساختار جدید و جذاب برای تولید این مجموعه تلاش کردیم تا نظر مخاطبان را جلب کنیم و این بار از یک زاویه متفاوت با مسائل سبک زندگی آشنا شوند.

بازدید مدیر شبکه 2 از تولید مجموعه ماماهوت

مدیر شبکه دو، ضمن بازدید از پشت صحنه و دکور مجموعه عروسکی «ماماهوت» در مورد روند پیشرفت تولید این برنامه با عوامل و گروه برنامه‌ساز گفت‌وگو کرد.

در این بازدید جعفری‌جلوه بر تکمیل اقدامات به‌عمل آمده تا این مرحله، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأکید داشت و برای این برنامه و تیم سازنده در جلب و نظر مخاطبان آرزوی موفقیت کرد. این برنامه با ایجاد فضای مفرح و بانشاط، موضوعات و مسائل روز را در قالب نمایش‌های عروسکی و طنز به مخاطبان منتقل می‌کند. امیرعلی نبویان نویسنده و رضا شیخی مدیر تصویربرداری این مجموعه هستند.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها