گلدکوئیست‌ها کارآفرین شده‌اند

دیگر از سکه‌های گلدکوئیستی و پرزنت کردن خبری نیست و تا زمانی که به طور کامل گرفتار نشده‌ای متوجه گرفتاریت در دام هرمی‌ها نمی‌شوی. همه چیز با رویای کار خوب و حقوق بالا در یک شرکت نفتی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۳
گلدکوئیست‌ها کارآفرین شده‌اند

قرار است جوان تحصیلکرده و ساکن شهرستان با حقوقی چند میلیونی در شرکت‌های نفتی در تهران استخدام شود. این اولین حلقه گرفتاری در این شرکت‌های هرمی است که فعالیت خود را در پوشش شرکت‌های کاریابی و با وعده استخدام در شهرهای بزرگ از سر گرفته‌اند.

وقتی طعمه به تهران آمد او را ابتدا به یک مسافرخانه در جنوب تهران می‌برند. جوان جویای کار یک تا دو روز در مسافرخانه می‌ماند و بعد به دفتر شرکت منتقل می‌شود. در آنجا او با جوانان دیگری آشنا می‌شود که مانند او برای کار در شرکت نفتی به تهران آمده‌اند. حالا سرشاخه‌های هرمی نقشه خود را وارد فاز سوددهی می‌کنند و از جوانان جویای کار می‌خواهند بین 10 تا 15 میلیون تومان به عنوان ضمانت کار برای آنها واریز کنند.

موقعیت کار آنقدر خوب است که هیچ کس با ضمانت آن مخالفت نمی‌کند. با حداکثر سه ماه کار می‌توانستند ضمانت را جمع کنند. پس دست به کار می‌شدند و پس‌انداز خود را با پول قرضی به مدیران شرکت می‌دهند تا سریعتر استخدام شوند.

وقتی پول پرداخت شد همه چیز برملا می‌شود. آن موقع است که به آنها گفته می‌شود برای این‌که به پول خود برسید باید اعضایی را جذب شرکت کنید و برای جذب هر نفر بخشی از سرمایه او به شما تعلق می‌گیرد.

جوانانی که با هزار برنامه و آرزو به تهران آمده بودند، حالا باید با دست از پا درازتر به شهر خود بازمی‌گشتند و تمام سرمایه خود را از دست داده بودند.

همین شرایط باعث می‌شود در شرکت بمانند و عضوگیری کنند تا شاید بتوانند، به سرمایه خود برسند.

به نظر می‌رسد پس از برخوردهای سخت نیروهای اطلاعات و پلیس با اعضای شرکت‌های گلدکوئیستی، سرشاخه‌های این شرکت‌ها که مدتی‌ مخفی شده بودند دوباره از مخفیگاه‌های خود خارج شده و این بار در قالب بازاریابی اینترنتی و استخدام در شرکت‌های نفتی اقدام به عضوگیری می‌کنند.

برخورد با دو شرکت هرمی که به این شیوه در ماه‌های گذشته فعالیت می‌کردند در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد فعالیت این کلاهبرداران در پایتخت جدی‌تر از گذشته شده و نیاز به برخورد جدی پلیسی و قضایی برای جلوگیری از فعالیت دوباره آنهاست.

موضوعی که دادستان تهران نیز نسبت به آن هشدار داده است.

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها