از همان زمان که دکتر سرافراز توسط مقام معظم رهبری برای هدایت سازمان صداوسیما انتخاب شدند، یقین داشتم که سکانداری این کشتی عریض و طویل ابداً کار آسانی نیست و از همان روز که بنده حقیر به‌عنوان مدیر شبکه مستند سیما حکم خود را دریافت نمودم اطمینان داشتم این شبکه و در دایره‌ای بزرگ‌تر کل سازمان، به‌واسطه درخواست رهبر معظم انقلاب از دکتر سرافراز در پیوست حکم انتصاب ایشان درخصوص چابک‌سازی، نیاز به یک خانه‌تکانی اساسی و زیربنایی دارد و مشکل در این مسیر تنها جنبه‌های اداری و بروکراتیک ندارد.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۵
بصیرت از شعار تا عمل

طبعا ایده‌پردازی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای رسیدن به منویات رهبری و مردم ایران در سازمان از توان جوانان پرشور و مستعد که رسانه را به‌خوبی می‌شناختند، خارج نبود؛ موضوعی که برای ما سخت و آزاردهنده می‌نمود موج تخریب‌ها، توهین‌ها و اتهامات بی‌اساسی بود که هنوز وارد سازمان نشده به سوی ما سرازیر می‌شد.

طبعا در این حالت بهترین و ساده‌ترین راه، دین‌فروشی است؛ به این معنا که افراد مومن و دلسوز سازمان با عناوینی همچون شراب‌خوار و مفسد فی‌الارض مورد حمله قرار گیرند. بله. الصاق چنین برچسب‌هایی به همین سادگی و به همین سرعت اتفاق افتاد.

صدالبته که شنیدن چنین اتهامات ناگواری سخت است، اما به هر ترتیب ما را در اراده خود در شفاف‌سازی امور مالی سازمان و زدودن فساد از دامان رسانه ملی مصرتر کرد و دانستیم که آب را به‌درستی در لانه دین فروشان ریخته‌ایم.

برای تائید و گواهی دادن به این امر چه شهادتی بالاتر از شهادت ولی فقیه این نظام که بعضی غیردوستان ما آنگاه که به دروغ علیه ریاست سازمان بدگویی کردند، ایشان توصیفی کاملا متضاد از اتهامات وارده به مدیریت آقای دکتر سرافراز ارائه دادند.

ماجرای خانم شهرزاد میرقلی‌خان و حواشی آن، مجموعه تصمیم‌سازان سازمان را به این نتیجه رسانید که هیچ‌گونه خیرخواهی از جانب شایعه‌افکنان در کار نیست و به همین دلیل باید محکم ایستاد، سخن گفت و در برابر هرگونه اتهام بی‌اساس اقدام قانونی و حقوقی کرد.

نظر به تسلط وی به زبان انگلیسی و اثبات توانایی خود در امور مدیریتی، دکتر سرافراز وی را پس از بازگشت به وطن در بخش روابط بین‌الملل پرس‌تی‌وی منصوب کرد. پس از تعویض تیم مدیریتی سازمان، رئیس رسانه ملی به‌دلیل اعتمادی که به توانایی‌ها، پاکدستی و اراده خانم میرقلی‌خان داشتند، وی را به‌عنوان مشاور خود در سازمان انتخاب کرد. با گذشت چند ماه از این انتصاب خانم میرقلی‌خان بر حسب وظیفه خطیری که برعهده داشت، گزارش‌هایی مبنی بر حیف و میل بی‌جهت بودجه سازمان به ریاست رسانه ملی ارسال کرد. اسراف بیت‌المال در برخی بخش‌های سازمان و ناکارآمدی مدیریت اموال توسط برخی! خاطر افرادی را که از قِبَل این اموال ارتزاق می‌کردند، مکدر کرد.

در این شرایط چه کاری بهتر از الصاق اتهام جاسوسی خانم میرقلی‌خان برای آمریکا از طریق کشور عمان و اتهامات دیگر؟ و بعد دانستیم تمام اینها بهانه و مقدمه‌ای برای اتهام‌های بی‌اساس بعدی مبنی بر جاسوسی وی بوده است! زیرا اگر ایشان دست به چنین کاری زده‌اند چرا مانند بسیاری موارد دیگر، تا زمانی که در کشور بودند، بازداشت و مجازات نشدند؟ طبیعی است که اگر وی در کشور می‌ماندند و این اتهام را می‌شنیدند به دلیل نداشتن مدرک، ادعای پوچ آنان برملا می‌شد.

بنابراین ابتدا وی را تهدید به خروج از کشور کرده و سپس ادعای جاسوسی کردند. مجموعه رفتارهای خلاف شرع و اخلاق غیردوستان ما به همین‌جا منتهی نشده است.

دزدیدن لپ‌تاپ شخصی خانم میرقلی‌خان یکی دیگر از هنرهای دوستان بود که عکس‌های شخصی منتشر شده از وی در فضای مجازی از درون همین لپ‌تاپ بوده است که متاسفانه در ادامه، این تصاویر دستمایه برخی کاریکاتورها علیه منصوب رهبر معظم انقلاب در سازمان توسط برخی سایت‌ها شد!

براستی چه شده است که وقتی فردی با عشق و علاقه به ایران و نظامش وارد خاک کشور می‌شود و خاک کشور را در آستانه ورود می‌بوسد، امروز بخاطر بی‌کفایتی، بی‌اخلاقی و رفتارهای غیرقانونی برخی افراد معلوم‌الحال مجبور به گلایه از شخص رهبر انقلاب می‌شود؟

امیر تاجیک

مدیر شبکه مستند سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها