بهمن ماه یا همان ژانویه و فوریه، ماه تولد خیلی از ستاره های فوتبال ایران و جهان است. نام هایی چون علی دایی، مهدی رحمتی، ژاوی، کریس رونالدو، نیمار و البته ژوزه مورینیو.
کد خبر: ۸۷۹۴۷۷
از دایی ، رحمتی ، رونالدو و نیمار تا تمام متولدین بهمن ماه!

به گزارش جام جم ورزشی ، بهمن ماه سال شمسی یا همان فوریه میلادی ماهی است که ستاره های بزرگی در آن متولد شده اند. از بازیکنان بزرگ ایرانی تا تاپ ترین فوتبالیست های آنسوی آب. از میان مشهورترین بازیکنان و مربیان ایرانی متولد بهمن می توان از علی دایی و مهدی رحمتی نام برد. آقای گل فوتبال جهان روز 14 بهمن ماه سال 1348 در اردبیل متولد شد. او بعدها به پیراهن تاکسیرانی، بانک تجارت، پرسپولیس، السد، آرمینیا بیلفلد، بایرن مونیخ، هرتا برلین، الشباب، صبا، سایپا و تیم ملی رسید و عنوان آقای گل فوتبال جهان را بدست آورد. دایی چند روز قبل تولد 46 سالگی خود را جشن گرفت.




مهدی رحمتی دیگر بازیکن بزرگی است که در بهمن ماه متولد شده. او هم مثل علی دایی و در روزی که سرمربی فعلی صبا متولد شد به دنیا آمده. رحمتی هم تولد 33 سالگی اش را جشن گرفت. او البته دو تاریخ تولد دارد. یکی بهمن ماه 1359 و دیگری 1361! به دروازه بان آماده استقلال اما تولد 33 سالگی اش را تبریک گفته اند. یعنی او تولد 14 بهمن 1361 است.

محسن مسلمان دیگر بازیکنی است که بهمن ماه به دینا آمده. او متولد 7 بهمن 1369 است و امسال وارد 25 سالگی شده.



در بین بازیکنان و مربیان خارجی، بسیاری از درجه یک ها در این ماه دیده به جهان گشوده اند. در بین بازیکنان، کریس رونالدو مشهورترین است. مهاجم رئال مادرید که سابقه بازی برای اسپورتینگ لیسبون، منچستر یونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را در کارنامه دارد. رونالدو 5 فوریه – 16 بهمن – تولد 31 سالگی خود را جشن گرفت.


نیمار برزیلی دیگر بازیکن بزرگی است که در ماه فوریه یا بهمن متولد شده. ستاره برزیلی با سابقه بازی برای سانتوز ، بارسلونا و تیم ملی برزیل، 16 بهمن 24 ساله شد. کارلوس توس آرژانتینی هم مثل نیمار و رونالدو در روز 5 فوریه به دنیا آمده. او که برای بوکاجونیورز، کورینتیانس، وستهام، منچستر یونایتد، منچسترسیتی، یوونتوس و تیم ملی آرژانتین بازی کرده ، همین چند روز قبل 32 ساله شد تا به سالهای پایانی فوتبال خود نزدیک شود.




جرارد پیکه، مدافع مرکزی بارسلونا نیز متولد فوریه است. او روز 2 فوریه یا 13 بهمن متولد شده. پیکه با سابقه بازی برای منچستریونایتد، ساراگوسا، بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، حالا 29 ساله شده و حدودا سه دهه از زندگی خود را سپری کرده است.

25 ژانویه 1980 زادروز یکی از بهترین هافبک های میانی دو دهه اخیر فوتبال جهان است. ژاوی هرناندز. ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که این روزها برای السد در لیگ ستارگان قطر بازی می کند. ژاوی 5 بهمن ماه به دنیا آمده و حدود 12 روز قبل تولد 36 سالگی خود را جشن گرفته.

لوییس سوارز اروگوئه ای دیگر ستاره بارسلونا است که در این ماه متولد شده. سوارز که در این سالها برای ناسیونال، خرونینخن، آژاکس، لیورپول، بارسلونا و تیم ملی اروگوئه بازی کرده، روز 4 بهمن شمع 29 سالگی اش را فوت کرد.




جان لوئیجی بوفون هم متولد بهمن ماه است. دروازه بان تمام نشدنی فوتبال ایتالیا که از سال 1995 برای پارما و یوونتوس در سری آ بازی کرده و حدود 19 سال است که برای تیم ملی ایتالیا بازی می کند. بوفون روز 8 بهمن ماه تولد 38 سالگی خود را جشن گرفت.

آرین روبن هلندی نیز روز 23 ژانویه یا همان سوم بهمن به دنیا آمده. چپ پای هلندی بایرن مونیخ تاکنون با پیراهن خرونینخن، پی اس وی آیندهوون، چلسی، رئال مادرید و تیم ملی هلند به میدان رفته و چند روز قبل تولد 32 سالگی اش را جشن گرفته.

از دیگر بازیکنان مشهور متولد بهمن ماه می توان به روبینیوی برزیلی اشاره کرد که امسال 32 ساله شده یا عدنان یانوزای، ستاره بلژیکی منچستریونایتد که روز 5 فوریه 21 سالگی خود را جشن گرفته و البته روجریو سنی، دروازه بان مشهور و برزیلی که حدود 132 گل از روی ضربات پنالتی و ایستگاهی به ثمر رسانده و از این حیث رکورد جاودانه ای را ثبت کرده. سنی امسال تولد 43 سالگی اش را جشن گرفت. البته چند ماه پس از کناره گیری از فوتبال حرفه ای و به عنوان گلزن ترین دروازه بان تاریخ فوتبال.




در میان مربیان و البته ستاره هایی که فوتبال را کنار گذاشته اند می توان به نام های مشهوری اشاره کرد که بهمن ماه به دنیا آمده اند. از ژوزه مورینیو با سابقه مربیگری در پورتو، اینتر میلان، چلسی و رئال مادرید که 26 ژانویه- ششم بهمن – 53 ساله شد تا یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان که 3 فوریه – 14 بهمن – تولد 56 سالگی اش را جشن گرفت. و البته گابریل باتیستوتا، ستاره سابق نیوولد اولد بویز، ریورپلاته، بوکاجونیورز، فیورنتینا، رم ، اینترمیلان، العربی و تیم ملی آرژانتین که یک فوریه یا همان 12 بهمن وارد 47 سالگی شد.

منبع : ورزش سه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها