ارتش سوریه و حزب‌الله و گروه‌های متحد آنان موفق شدند بعد از ساعات‌ها درگیری محاصره چهار ساله نبل و الزهراء را از محور شرقی نبل بشکنند اما درگیری بشدت ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۴
محاصره 4 ساله نبل و الزهراء شکسته شد

به گزارش جام جم آنلاین، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، در ادامه عملیات شکست محاصره دو شهرک موفق شدند از سمت شرق، 80 درصد از روستای معرسة الخان را از تروریست‌ها پاکسازی کنند تا کمر مقاومت سه روزه آنان در این منطقه بشکند.

همزمان نیروهای مردمی نبل و الزهرا از سمت غرب روستا، موفق شدند بعد از یک عقب‌نشینی، مجددا خاکریز دوم را آزاد و مواضع خود را تثبیت کنند.

درگیری‌ها در روستا بین نیروهای سوری و مقاومت با تروریست‌ها بشدت ادامه دارد و یگان موشکی و توپخانه‌ای حزب الله و جنگنده‌های روس مناطق غربی روستا را بشدت مورد هدف قرار می دهند و می‌شود گفت روستا از لحاظ نظامی ساقط شده است.

اما در جبهه غربی روستا به دلیل وسیع بودن مسیر تل الزهرا با غرب معرسة الخان نیروهای مردمی از ترس قیچی شدن و کمین خوردن به کندی و با دقت پیشروی می‌کنند.

در همین حال منابع میدانی گفتند که شماری قابل توجهی از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت موفق شدند خود را از معرسة مستقیما به شرق شهرک «نبل» برسانند و عملا حصر شهرک‌ها را بشکنند اما درگیری‌ها همچنان بشدت ادامه دارد.

شهرک مایر در حدفاصل معرسة الخان و شهرک نبل هنوز در اختیار تروریست‌هاست .

عملیات منحصر به فرد و مرگ 55 تروریست

ساعاتی پیش منابع میدانی خبر دادند که که رزمندگان مقاومت در جنوب حردتنین، عملیاتی موفق انجام داده‌اند که طی آن دهها تروریست کشته شده‌اند.

گروهی متشکل از نیروهای حزب‌الله لبنان با کمک نیروهای مقاومت عراقی موفق شدند از فرصت به دست آمده از درگیری ها در شمال حلب استفاده کنند و با انجام عملیات ویژه به سمت مواضع تروریست‌ها در روستای رتیان واقع در جنوب حردتنین حمله کنند

در این حمله بیش از 55 تن از تروریست‌ها از پای در آمدند و هفت خودروی نظامی آنان منهدم شد. این نیروها پس از عملیات به اطراف منطقه باشکوی بازگشتند.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها