در حالی که صحبت‌های ضد و نقیضی در ارتباط با زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد شایعاتی در خصوص انتخاب سرپرست موقت برای این فدراسیون نقل محافل شده است.
کد خبر: ۸۷۸۷۳۸
اسلامیان سرپرست موقت فدراسیون فوتبال

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از تابناک ورزشی ، در حالی که صحبت‌های ضد و نقیضی در ارتباط با زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد شایعاتی در خصوص انتخاب سرپرست موقت برای این فدراسیون نقل محافل شده است.
پس از اطلاع رسانی‌های صورت گرفته به اعضای هیئت رئیسه فوتبال، همه اعضا تصمیم گرفته با تبعیت از قانون، قدم به قدم مفاد اساسنامه را پیش بروند و لذا از هم اکنون اسلامیان طبق اساسنامه سرپرست فدراسیون فوتبال است. بنابر همین تصمیم وی قرار است در ظرف مدت کوتاهی فضا را برای انتخابات و اجرای بندهای دیگر اساسنامه فراهم نماید.
طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال یک نفر بیش از دو دوره متوالی، نمی‌تواند، رئیس فدراسیون فوتبال شود و اگر تا اتمام مدت زمان ریاست، رئیس فعلی، رئیس بعدی انتخاب نشود، فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. بنابراین اگر تا 15 اسفند ماه رئیس بعدی فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی فدراسیون برگزیده نشود، نایب رئیس اول یعنی محمود اسلامیان، موقتاً به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال معین می‌شود و وی باید مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی را مهیا کند.

اما نکته‌ای که مهم به نظر می‌رسد، سطح اختیارات سرپرست فدراسیون و نامحدود بودن زمان حضور او در رأس فوتبال کشور است. امری که بزرگترین انگیزه کفاشیان برای سوء استفاده از این خلاء قانونی و طراحی یک نقشه شوم برای سلطنت بر فوتبال ایران و تداوم جولان دلالان در عرصه فوتبال باشد. کفاشیان تمام تلاش و لابی‌های خود را به کار بسته تا بتواند در هیئت رئیسه فوتبال، سرپرستی خود را بر فدراسیون قبل از اتمام ریاست قطعی کند تا از خلاء قانونی اساسنامه برای دیکتاتوری سیاه بر فوتبال استفاده کند. زیرا اساسنامه منعی برای اینکه رئیس پس از دو دوره متوالی به عنوان سرپرست منسوب شود، وجود ندارد و از سویی دیگر در اساسنامه به گونه‌ای تنظیم شده است که قبل از اتمام دوره، هیچ کس نمی‌تواند رئیس فدراسیون را برکنار کند».
یکی از اتهامات اصلی کمیسیون اصل نود در پرونده فساد در ورزش، مربوط به محتوای اساسنامه و تخلف‌های قانونی شده در آن است که اگر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون تن به سرپرستی کفاشیان بدهند، طبق قوانین موضوعه کشور و گزارش کمیسیون اصل نود که به قوه قضاییه ارسال شده است، کفاشیان را در انجام کلاهبرداری اساسنامه‌ای یاری داده‌اند.شنیده‌ها حاکی است پس از اطلاع رسانی‌های صورت گرفته به اعضای هیئت رئیسه فوتبال، همه اعضا تصمیم گرفته با تبعیت از قانون، قدم به قدم مفاد اساسنامه را پیش بروند و لذا از هم اکنون اسلامیان طبق اساسنامه سرپرست فدراسیون فوتبال است. بنابر همین تصمیم وی قرار است در ظرف مدت کوتاهی فضا را برای انتخابات و اجرای بندهای دیگر اساسنامه فراهم نماید».
اعتدال در پایان گزارش خود به این نکته هم اشاره کرد اسلامیان در حالی سکان هدایت فدراسیون فوتبال را برعهده خواهد گرفت که شنیده‌ها حکایت از قصد وی برای کاندیداتوری ریاست این فدراسیون است. البته افراد دیگری همچون نیک کار و دادکان از جمله گزینه‌هایی هستند، که زمزمه‌های قوی در مورد کاندیداتوری آنها به گوش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها