رسانه ملی از امروز میزبان نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان برای جلب آرای عمومی است.
کد خبر: ۸۷۸۳۳۰
رسانه ملی از امروز میزبان نامزدهای مجلس خبرگان

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی در گفت‌وگو با جام‌جم اعلام کرد: بعدازظهر روز یکشنبه مراسم قرعه‌کشی ساعات ضبط استودیوی تلویزیونی نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری با حضور نماینده نامزدها و اعضای کمیسیون تبلیغات انتخاباتی در سالن شیخ مفید مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. در این جلسه نماینده استاندارتهران، نماینده هیأت مرکزی نظارت شورای نگهبان و نماینده دادستان تهران، اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات را تشکیل می‌دادند.

امیرعلی ملکی افزود: براساس زمان‌بندی مورد توافق در آن جلسه، نامزدهای انتخاباتی خبرگان رهبری 20 دقیقه برنامه تبلیغاتی تلویزیونی خواهند داشت که این برنامه 20 دقیقه‌ای دو بار از شبکه HD تهران و دو بار از شبکه رادیویی تهران پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تهران 36 کاندیدای خبرگان تأئید صلاحیت شدند که دو نفر خود را به استان‌های دیگر منتقل کردند در نتیجه 34 نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد و چون با کثرت کاندیداها در تهران روبه‌رو هستیم، تنها یک قرعه کشی برای ضبط تلویزیونی انجام شد. در مجموع 14روز برای تبلیغات تلویزیونی این 34 کاندیدا زمان تعیین شده که هفت روز، روزی شش مورد پخش انتخاباتی را شاهد خواهیم بود، هفت روز دوم برای رعایت عدالت، نوبت پخش تبلیغات به صورت عکس هفت روز نخست، تعریف شده است.

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: در شهرستان‌ها، کمیسیون تبلیغات انتخابات خبرگان، در هر استانی مستقل عمل می‌کند و به علت تعداد کمتر نامزدهای انتخاباتی خبرگان، برای تبلیغات تلویزیونی در شبکه‌های استانی، خود تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌کنند و ممکن است دوتا برنامه ضبط و چهار یا پنج بار آن را پخش کنند. امّا ستاد انتخابات رسانه ملی طی هماهنگی با مراکز استان‌ها، برای برقراری عدالت و جلوگیری از بروز هرگونه تبعیض، از آنها خواسته است تا استودیوهای ضبط برنامه همسان و یک شکل باشد و حتی در زاویه ضبط دوربین‌های استودیویی هم این یکسانی رعایت شود.

ملکی با بیان این‌که این نوع قرعه‌کشی هیچ گونه سابقه‌ای نداشته و برای نخستین بار در رسانه ملی انجام می‌شود، افزود: این قرعه‌کشی مورد تأئید و تمکین تمام نماینده‌های نامزدهای انتخاباتی خبرگان است. وی افزود: نکته مهم جلسه این بود که نماینده برخی از نامزدهای انتخاباتی تقاضا داشتند ضبط تلویزیونی در محل کار و دفتر نامزد مربوطه انجام شود که مورد مخالفت اعضای کمیسیون و ستاد انتخابات رسانه ملی قرار گرفت و شرط گذاشته شد که ضبط برنامه‌ها تنها در استودیوی ویژه انتخابات واقع در استودیوی شماره 8 ساختمان شهدای رادیو انجام شود.

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: اگر نامزدی در انتخابات خبرگان نخواهد در ضبط برنامه تلویزیونی شرکت کند، رسانه ملی تنها 3 دقیقه در محل استودیو آنونس معرفی نامه نامزد غایب را ضبط و پخش خواهد کرد. اگر نامزدی به هر صورت مخالف تبلیغات از طریق رسانه ملی باشد، می‌تواند آن را به صورت کتبی به ستاد انتخابات رسانه ملی اعلام کند و بالطبع رسانه ملی هم هیچ تبلیغی از نامزد مربوطه نخواهد داشت.

براساس این خبر، رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران نیزبه ایسنا گفت: با تصمیم «کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان» مقرر شد استودیوی واحدی برای ضبط برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبان مجلس خبرگان استان تهران مهیا شود. حجت‌الاسلام عبدالوهاب میراشرفی تصریح کرد: به منظور رعایت مساوات برای این داوطلبان، فضا، امکانات و زمان مشترکی برای همه داوطلبان در نظر گرفته شد.

محمد زندکریمخانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها