واکنش به تبلیغ برنج‌های خارجی با اسامی ایرانی

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه تبلیغ برنج خارجی با اسامی ایرانی تخلف است، گفت: اگر سازمان‌های نظارتی به وظایف خود عمل کنند، بسیاری از این تخلفات رخ نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۷۶۶۳۴
واکنش به تبلیغ برنج‌های خارجی با اسامی ایرانی

جمیل علیزاده شایق در واکنش به تبلیغ برنج‌های خارجی با اسامی ایرانی، اظهار داشت: تشخیص برنج ایرانی با نوع خارجی آن کار سختی نیست و مصرف‌کننده به محض اینکه برنج را بپزد، متوجه خارجی یا ایرانی بودن آن می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، رنگ برنج و قیمت خرید آن مشخص می‌کند، کالا ایرانی یا خارجی است.

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه چنین اقدامی خلاف قانون است، گفت: ما حدود ۳ سال گذشته این موضوع را بارها تکرار کردیم که باید گفته شود این برنج‌ها خارجی است.

شایق با اشاره به اینکه حدود ۸ سال قبل برخی برندها نمایندگان خریدشان را به شمال کشور می فرستادند و آنان در تمامی نقاط پخش و شروع به خرید محصول ایرانی می‌کردند، گفت:بنابراین فروشندگان می‌گفتند نماینده فلان شرکت از ما برنج خریده و کم کم تصور این می‌شد که آنها محصول ایرانی خریداری می‌کنند البته برخی از این شرکت‌ها، برنج‌های ایرانی هم دارند اما اینکه اکثر آنها غیرایرانی است شکی نیست چون سودشان در برنج‌های خارجی است و محصولات ایرانی برایشان صرف ندارد.

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه ما بارها این موضوع را به مسئولان وزارت جهادکشاورزی گوشزد کرده‌‌ایم، گفت: مسئولان این وزارتخانه می‌گویند این وظیفه آنان نیست که البته حق هم دارند، چراکه برخورد با این مساله وظیفه دستگاه‌های نظارتی و کافی است این سازمان‌ها از کیسه‌هایی که گفته می‌شود حاوی برنج ایرانی است، نمونه‌برداری و بررسی کنند محتوای کیسه با نوشته روی آن منطبق است یا خیر؟

شایق با اشاره به اینکه سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های مربوطه باید به این اقدام که نوعی تقلب است، رسیدگی کنند، افزود: اگر سازمان‌های نظارتی به وظایف خود عمل کنند، بسیاری از اتفاقات رخ نمی‌دهد؛ از جمله اینکه برنج‌هایی که از شمال خریده و به تهران آورده می‌شوند، ناخالصی نداشته و خرده های آنها بیش از حدمجاز نیست.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها