مدیرعامل ایران ایر در گفتگو با بلومبرگ:

بمباردیر کانادا به ایران هواپیما می‌فروشد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: با توجه به لغو تحریم ها ایران ایر به خرید دستکم 20 فروند هواپیمای جت منطقه ای برای بروز رسانی ناوگان خود احتیاج دارد و شرکت هواپیماسازی بمباردیر پیشنهادی را به این شرکت ارائه داده است.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۶
بمباردیر کانادا به ایران هواپیما می‌فروشد

به گزارش جام جم آنلاین ، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در گفتگو با بلومبرگ گفت: این شرکت هوایی قصد دارد هواپیماهای 50 الی 100 صندلی را به سرویس منطقه ای خود اضافه کند تا ناوگان جت اصلی خود را که شامل هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است تکمیل کند.

وی افزود: شرکت بمباردیر هنوز برای فعالیت در ایران به تایید دولت کانادا احتیاج دارد.

پرورش بدون ارائه جدول زمانی خاطرنشان کرد: ایران ایر برآورد می‌کند که 3 میلیارد دلار در خرید هواپیما صرف کند.

وی گفت: ایران در کل قصد دارد پنج میلیارد دلار صرف خرید هواپیماهای جدید کند.

پرورش افزود: قرارداد خرید 114 هواپیمای ایرباس که ایران ایر پیشتر اعلام کرده بود در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به فرانسه امضا خواهد شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران می‌گوید، اولین محموله از هواپیمای جدید خریداری شده توسط ایران تا ماه مارس (اسفند) به ایران تحویل داده می‌شود.

به گفته سازمان هواپیمایی کشوری، ناوگان هوایی ایران که در حال حاضر متشکل از 250 هواپیما است، به طور متوسط 20 سال عمر دارند و از این تعداد 40 درصد زمین گیر شده اند.

فرهاد پرورش افزود: برنامه ما اینست که هم از هواپیماهای بوئینگ و هم از ایرباس استفاده کنیم زیرا در گذشته نیز هر دو آنها را داشته ایم ولی این به معنی این نیست که اگر شرکت دیگری به ما نزدیک شود، به آن نه خواهیم گفت. در حال حاضر وضعیت طوری است که همه باید بیایند و خودشان را معرفی کنند. اوضاع کاملا تغییر کرده است.

سخنگوی شرکت ایرباس در بیانیه ای بدون اشاره به هرگونه گفتگو با ایران ایر اعلام کرد: ما با بررسی تحولات اخیر و با تبعیت کامل از تمام مقررات بین المللی در حال بررسی مسیر پیش روی خود هستیم.

مدیر سازمان هواپیمایی کشوری ایران گفت: 16 شرکت هواپیمایی در ایران فعال هستند و همگی به توسعه و مدرن سازی ناوگان خود نیاز دارند.

علی عابدزاده افزود: ایران باید ظرف دهه جاری 150 هواپیمای 250 تا 300 صندلی بخرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها