دبیر انجمن ژیمناستیک مدارس کشور گفت: برنامه اجباری شدن در آموزش و پرورش قطع نشده وقطع هم نخواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۹۲
چه خبر از برنامه اجباری شدن ژیمناستیک در مدارس؟

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از شبکه رادیویی ایران، اگر همین الان شنونده «مستند روز» رادیو ایران باشید ، از طرح اجباری شدن ژیمناستیک در کشور با خبر خواهید شد.

احسان زارع، تهیه کننده برنامه «مستند روز» می گوید: بحثی که همیشه در ژیمناستیک مطرح هست کار در سن های پایین تر و برای کسانی است که به ورزش ژیمناستیک روی می یارند این موضوع با چند تفاهم نامه و اجبار نامه انجام شد اما کاملا ناقص. فعالیت های مقطعی مطمئنا نمی توانند به این ورزش پایه کمک خوبی داشته باشد.

اسماعیل آقایی، دبیر انجمن ژیمناستیک مدارس کشور می گوید:در بخش انجمن ژیمناستیک یک برنامه اجباری را 10 سال پیش، دو دوره پنج ساله را ما تعریف کردند برنامه اجباری شدن در آموزش و پرورش قطع نشده و قطع هم نخواهد شد راه ادامه دارد برای اینکه ما دنبال هدفمندیم دنبال بچه های مردم هستیم برای بچه های مردم برنامه ساختیم و باید این برنامه ادامه داشته باشد اگر یک جایی دچار اشکال هست، اشکالات را بر طرف کنیم نه اینکه سنگ اندازی بکنیم و سد راه درست بکنیم برای آموزش و پرورش و مسابقات را به طور کل تعطیل بکنیم.

جعفر درویش زاده، رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز گفت: زمانی که جناب آقای کیومرث هاشمی حوزه مسئولیت معاونت وزارت آموزش و پرورش را عهده دار بود نشست هایی را داشتیم ما 43 حرکت مهارتی را آمدیم نشستیم طراحی کردیم حرکت های پویا و حرکت های پایه را که در ابتدا ترین فضا در حداقل ترین فضا با 5 تا تشک دوستان می توانند این حرکت های مهارتی پایه را دوستان انجام بدهند.خب آن سال ها فعالیت هایمان یک مقدار با وزارت آموزش و پرورش آنها هم با ما همسو بودند شما می دانید که فدراسیون هر رشته متولی اون رشته هستش و آن نظام آموزشی که می آید از فدراسیون است که تزریق می شود در ارتباط با فدراسیون ژیمناستیک تمام تعهداتی که فدراسیون ژیمناستیک داشته در ارتباط با آموزش و پرورش خوشبختانه انجام داده و این تعهدات مربوط می شود به تربیت مربی، برگزاری کلاس های مربیگری و داوری که اینها اکثریتشان از آموزش و پرورش به ما تعریف شدند و ما در بخش آقایان و خانم ها به هر حال کلاس های مربیگری ر مجوزشان را دادیم. آنها کلاس ها را برگزار کردند و خواهشی دارم که انشاء الله فکر می کنم در همین راستا هم قرار بگیرد اینکه فدراسیون دانش آموزی در جهت ید واحد فدراسیون در کنار هم بتوانند اون جایگاه آموزش و پرورش را در سطح کشور ترسیم بکنند.

دبیر انجمن ژیمیناستیک مدارس کشور همچنین گفت: این تعامل حدود شاید 3 سال پیش زمان آقای مهندس هاشمی ریاست محترم کمیته المپیک وقت منعقد شد ولی متاسفانه این قرارداد و این قول هایی که دوطرف به هم داده بودند الان صورت نمی گیرد و حالا چه اتفاقاتی افتاده که صورت نمی گیرد آن هم باید با وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ژیمناستیک ارتباط دارد.حدود 27 ، 28 بند بود اما از نظر کمک به ارتقای مربی ها بود .کمک به دانش آموزی بود که حمایت فدراسیون باید از فدراسیون دانش آموزی حمایت می کرد در بخش مال وفنی خب این موارد و موارد دیگه هم بوده 27 مورد بود الان متاسفانه دیگه انجام نمی شود. حالا این هم فقط به خاطر مسائل و مشکلات حاشیه که در فدراسیون به وجود آمده است.

رئیس سابق ژیمناستیک افزود: ببینید خوب این بحث را قبل از اون هم داشتیم که ژیمناستیک در مدارس اجباری شود اونم در حد حرکاتی که صبح ها سر صف دانش آموزان می توانند انجام دهند. اجباری شدن نه به این معنی که حتما باید در سالن های ژیمیناستیک قرار بگیرند و تحت نظر مربیان حداقلش این است که آن حرکت های اولیه را در آن موقعیتی که صبح می خواهند وارد کلاس شوند 10 دقیقه ای انجام دهند.الزامی کردن حرکت ژیمناستیک در مدارس تا به همین حرکات است به دلیل محدودیت هایی که آنها از نظر امکانات و فضا دارند. اگر می افتاد نمره دانش آموز را کم می کردند نه این به این شدت هیچ زمانی اتفاق نیافتاد.

آقایی افزود: الان در بخش آموزش این اتفاق افتاده همه دارند همین مسئله را هدایت می کنند و همه دارند با همین مسئله اجباری شدن آموزشگاه ها و اهمیت آن که برای مسابقات هم نتیجه بسیار خوبی هم عاید آموزش و پرورش شده که یکی از مواردی که این است که ما توی مسابقات جهانی 4 سال گذشته برای اولین بار طلای ژیمناستیک را در مسابقات آموزشگاهی گرفتیم. همچنین تیمی مسابقات مقام سوم جهان را گرفتیم این اولین بار این اتفاق افتاد که در مسابقات جهانی ما توانستیم یک مدال طلا بگیریم در مسابقات جهانی دوتا مدال برنز تیمی بگیریم قبلا یک همچین چیزی اتفاق نیافتاده بود.الان هم ما باز هم در رابطه با مسابقات دنبال می کنیم و انشاء الله در سال 2016 که در ترکیه برگزار می شود ما اردوهایمان در حال برگزاری است به هیچ وجه هم ما هیچ جا تعطیل نکردیم.

برنامه مستند روز کاری از گروه ورزش و تفریحات روزهای یکشنبه از ساعت 12:30 تا 12:50 به تهیه کنندگی احسان زارع از رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها