وزیر امور خارجه کشورمان با محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه آزمایش موشک‌های بالستیک ایران، این اقدام را نمونه‌ای از «اعتیاد آمریکا به تحریم و فشار» خواند.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۷

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف که برای شرکت در نشست سالانه داووس به سوئیس رفته است در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس اظهار کرد: این تحریم‌ها اصول اساسی را نقض می‌کند، زیرا برنامه موشکی ایران یک برنامه دفاعی مشروع و تحت توافق هسته‌‌ای مجاز است. وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که چشم‌انداز برقراری روابط دوجانبه با آمریکا بسیار دور‌ است، تصریح کرد: برنامه‌ای برای دیدار با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که در سوئیس است، ندارم.

ظریف همچنین در سخنان خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا احتمال جنگ میان شما و عربستان وجود دارد اظهار کرد: نمی‌خواهم درباره این موضوع صحبت کنم، چون هیچ نماینده‌ای از عربستان در اینجا حضور ندارد، اما از زمان توافق، همسایه سعودی ما ترسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تناقض در موضعگیری‌ها در دو حادثه تعرض به دو جوان ایرانی در فرودگاه جده و تعرض به سفارت عربستان در تهران گفت: ایران در این مساله خویشتنداری کرد، اما می‌توانیم از طریق مذاکره مسائل را حل کنیم.

محمد نهاوندیان، رئیس‌دفتر رئیس جمهور ایران هم در اجلاس داووس سوئیس گفت: فضای تجارت و فعالیت‌های اقتصادی در داخل ایران بهبود زیادی یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها