هوندا، بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده موتورسیکلت در ۵۰ سال اخیر، در تازه‌ترین اقدام خود از ایده ساخت یک موتورسیکلت سه‌چرخه مجهز به سیستم تیلتینگ خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۸
موتورسیکلت‌های جدید هوندا

این کمپانی با رونمایی از نمونه آزمایشی این محصول در نمایشگاه موتورسیکلت توکیو ۲۰۱۵ به‌طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد به حوزه ساخت موتورسیکلت‌های سه‌چرخه ورود کند. موتورسیکلت سه‌چرخه هوندا که نئوئینگ نامگذاری شده در رده موتورسیکلت‌های سفری این کمپانی قرار می‌گیرد که با عنوان گلدوینگ شناخته می‌شوند. موتورسیکلت‌های سری گلدوینگ از یک موتور تخت شش سیلندر برخوردار است که قابلیت وسیله نقلیه را در مسافت‌های طولانی افزایش می‌دهد. در نئوئینگ نیز از قرار معلوم یک موتور بوکسوری چهار سیلندر این هدف را دنبال خواهد کرد. در نئوئینگ که گفته می‌شود از نوع موتورسیکلت‌های هیبریدی است، علاوه بر موتور بوکسوری تعدادی موتور الکتریکی نیز تعبیه شده که نیروی محرکه کل را از طریق یک محور به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. جزئیات تکمیلی پیرامون نوع، نحوه قرارگیری و بازدهی این موتورهای الکتریکی در دست نیست. هوندا در توضیح مشخصه‌های اولیه نئوئینگ از پسوند جمع در بیان عبارت موتور الکتریکی استفاده کرده است، از این رو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد موتورهای الکتریکی نئوئینگ به‌طور حتم از یک عدد بیشتر خواهد بود. البته با توجه به تصاویر موجود به نظر نمی‌رسد که این موتورها در توپی چرخ‌های جلو جاگذاری شوند. نئوئینگ به یک نوع خاص از سیستم تعلیق جلو نیز مجهز است که موجب می‌شود چرخ‌های وسیله نقلیه به هنگام گردش به طرفین کج شود تا حتی در سرعت‌های بالا ثبات موتورسیکلت در پیچ‌های خطرناک حفظ شود. پیاجیو اِم پی‌تری، کوآدرو تری دی، پژو متروپلیس و یاماها تریسیتی از جمله دیگر موتورسیکلت‌های سه‌چرخه هستند که مشابه این عملکرد در آنها مشاهده می‌شود.

ایده نئوئینگ به منزله یک پلتفرم مقدماتی برای ورود هوندا به حوزه ساخت موتورسیکلت‌های سه‌چرخه است که انتظار می‌رود در نسخه‌های بعدی به تدریج پیشرفته‌تر شود. علاوه بر نئوئینگ، هوندا از ایده ساخت یک موتورسیکلت سوپر اسپرت نیز در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد. تصاویر منتشر شده از این محصول نشان می‌دهد که فلسفه زیبایی‌شناختی هوندا در طراحی این موتورسیکلت تغییر کرده است. سوپر اسپرت جدید هوندا بیشتر به یک موتورسیکلت جنگنده شباهت دارد و با ظاهر ساده و خطوط نرم روی بدنه که در اغلب موتورسیکلت‌های هوندا مشاهده می‌شود در تضاد است. نمای دیسک ترمز جلو حاکی از وجود یک موتور با ظرفیت حداکثر متوسط است. کارشناسان احتمال می‌دهند که هوندا از موتور تک‌سیلندر ۳۰۰ سی‌سی هوندا (سی‌بی‌آر۳۰۰آر) استفاده کند.

محصول دیگر هوندا موسوم به ‌ای‌وی‌ـ‌کاب نیز در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفت. ای وی ـ کاب یک موتورسیکلت برقی مقرون به صرفه مختص مسافت‌های کوتاه است. هوندا نمونه مشابه این محصول را نخستین‌بار در نمایشگاه موتورسیکلت توکیو ۲۰۰۹ معرفی کرد و اکنون نسخه به روز شده آن را در نمایشگاه امسال عرضه کرده است. هدایت ای وی ـ کاب به اندازه موتورسیکلت‌های پرسرعت دشوار نیست و باتری آن نیز به راحتی با پریزهای معمولی شارژ می‌شود. هوندا در تلاش است تا با طراحی و ساخت وسایل نقلیه مبتکرانه که در زندگی روزمره کارایی دارند، جایگاه خود را به عنوان یک تولیدکننده برتر حفظ کند. اکنون باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این ایده‌ها زودتر راهی بازار مصرف می‌شود.

منبع: Gizmag

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها