وضعیت آماده‌سازی قهرمانان دوومیدانی ایران پیش از رقابت‌های آسیایی چگونه است؟

گام‌های سریع در جاده آسیا

اولین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن کشور اول و دوم بهمن در سالن البرز ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود و براساس تصمیم فدراسیون حضور تمامی ملی‌پوشان این مسابقات الزامی است.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۳
آماده‌باش دختران دوومیدانی برای قهرمانی آسیا

به گزارش جام جم ورزشی، این رقابت‌ها در ماده‌های 60 متر، 60 متر با مانع ، 400 متر ، 4 در 400 متر، هزار متر، 1500 متر ، 3000 متر ، پرش طول ، پرش سه گام ، پرش ارتفاع ، پرش با نیزه ، پرتاب وزنه ، هفتگانه مردان و پنجگانه زنان برگزار می‌شود آنچه حساسیت رقابت‌ها را بالا برده این است که بنابراعلام فدراسیون دوومیدانی رقابت‌های امسال دوومیدانی قهرمانی داخل سالن کشور حکم انتخابی رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا را دارد که اواخر بهمن و به میزبانی قطر برگزار می‌شود. به‌همین‌دلیل با نظر کارشناسان فدراسیون برای هرماده رکورد ورودی تعیین شده و بانوانی که موفق شوند این رکورد را بزنند می‌توانند به رقابت‌های داخل سالن اعزام شوند. شاید این موضوع به دلیل حواشی که در انتخاب نفرات اعزامی به مسابقه‌ها در گذشته رخ داده، اتخاذ شده است و فدراسیون با تعیین حدنصاب تلاش کرده از حرف و حدیث‌های احتمالی جلوگیری کند.

تاکنون اعزام پنج بانوی ملی پوش به رقابت‌های قهرمانی آسیا قطعی شده است؛ لیلا رجبی در پرتاب وزنه، سپیده توکلی در پنجگانه، فرزانه فصیحی، مریم طوسی و الناز کمپانی در دوهای سرعت بانوان .

در سال‌های گذشته ملی‌پوشان اصلی و ثابت تیم ملی بانوان نسبت به این موضوع که آنها هم مانند بقیه دوومیدانی کاران برای حضور در هر رقابتی باید مسابقه انتخابی بدهند ناراضی بودند و اعتراض‌های زیادی هم کردند اما اتفاق خوبی که در حال حاضر رخ داده این است که این پنج بانوی تیم ملی از اعزام خود مطمئن هستند و می‌توانند به فکر مدال‌آوری و کسب نتیجه در مسابقات قطر باشند تا این‌که به رقابت‌‌های انتخابی فکر کنند.

حضور پررنگ‌تر

در شش دوره گذشته رقابت‌ها بانوان دوومیدانی ایران 5 طلا، 7 نقره و 12 برنز کسب کردند. این نشان می‌دهد دختران ایران در هر دوره حضور خوبی داشتند. مریم طوسی،لیلا رجبی، سپیده توکلی و لیلا ابراهیمی جزو دوومیدانی کاران موفق در این مسابقه‌ها هستند.

پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی درباره نفرات اعزامی به این رقابت‌ها به «جام بانوان» گفت: دختران ایران در دوره‌های گذشته رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا درخشش خوبی داشتند و تعداد مدال‌های آنها نشان می‌دهد تا چه اندازه موفق بودند. برای این دوره از رقابت‌ها تصمیم گرفتیم تعداد نفرات بیشتری را اعزام کنیم در حالی که در دوره‌های پیش نفرات کمتری به رقابت‌ها می‌رفتند. تا الان حضور پنج دوومیدانی کار در قطر قطعی شده است و بعد از برگزاری رقابت‌های داخل سالن ایران هرکسی که بتواند حدنصاب تعیین شده را به‌دست بیاورد به قطر می‌رود در واقع ما اصلا سقفی برای تعداد نفرات اعزامی مشخص نکرده‌ایم.

بهزادی درباره شانس بانوان ایران برای گرفتن سهمیه مسابقه‌های جهانی داخل سالن دوومیدانی که در آمریکا برگزار می‌شود، اظهارکرد: باتوجه به این‌که مسابقات داخل سالن آسیا در مدت کمی قبل از برگزاری قهرمانی جهان برگزار می‌شود تعداد زنان دوومیدانی کار آسیا در این رقابت‌ها زیاد می‌شود تا بتوانند سهمیه آمریکا را کسب کنند. امید زیادی به لیلا رجبی داریم تا بتواند سهمیه جهانی را بگیرد. مریم طوسی هم خیلی امیدوار است اما باید منتظر باشیم تا ببینیم بعد از مصدومیتی که داشت چگونه کار می‌کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی درباره معیار فدراسیون در تعیین ورودی‌های رقابت‌های داخل سالن آسیا گفت: رکورد ورودی با یک کار کارشناسی و حساب‌شده تعیین شد. در واقع ما رکوردهای سال‌های گذشته داخل سالن را مدنظر قرار دادیم تا براساس آن ورودی مسابقه‌های 2016 را تعیین کنیم.

او در پاسخ به این سوال که بجز پنج نفری که اعزامشان قطعی شده برای کدام ماده‌ها شانس اعزام قائل است، تصریح کرد: هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. برای مثال در پرش طول سال‌هاست رکورد ملی زده نشده و این رکورد قبل از انقلاب رقم خورده است. ورودی که ما تعیین کرده‌ایم بالای 6 متر است و اگر کسی خواهان حضور در قطر است باید رکورد ایران را بزند تا اعزام شود. حتی این امکان دارد در ماده‌هایی که پنج نفر از قبل تعیین شده حضور دارند شخصی رکورد بهتری بزند. ما خوشحال می‌شویم که نفرات بیشتری در فهرست اعزام باشند.

هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها