رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را منوط به فراهم شدن ساز و کار اجرایی آن دانست و اعلام کرد که تا آن زمان، جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش پیدا نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۰

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری درخصوص افزایش نرخ جرایم رانندگی، عنوان کرد: با افزایش یا کاهش نرخ تورم و بر اساس قانون، هر سه سال یک بار با تصویب هیات وزیران، پیشنهاد افزایش از سوی نیروی انتظامی و تائید وزیر راه و شهرسازی و دادگستری بررسی می‌شود؛ البته فلسفه وجود این قانون برای برقراری نظم، انضباط، امنیت و رعایت حقوق دیگران است.

وی تاکید کرد: افزایش جرایم رانندگی برابر قانون، اجرایی و عملیاتی شده در واقع از طریق دولت به نیروی انتظامی ابلاغ می‌شود و پس از فراهم شدن شدن ساز و کار آن، قابلیت اجرایی شدن دارد.

مهری تصریح کرد: برای افرادی که با مصرف مواد روانگردان رانندگی می‌کنند و جان مردم را به خطر می‌اندازند، نمی‌توان قیمتی تعیین کرد.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: تعداد افرادی که سبب وقوع حوادث حادثه‌ساز می‌شوند، اندک است؛ البته این را هم باید بدانیم که جرایم تخلفات رانندگی مثل هزینه‌های آب، برق و .... نیست که در سبد خانوار باشد. حدود 40 تا 50 درصد در استان‌های کشور به دلیل سرعت بالا جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که نرخ جریمه سرعت غیرمجاز در انگلستان هزار پوند است.

وی به نرخ جرایم در کشور اشاره کرد و گفت: عبور از چراغ قرمز به عنوان یکی از تخلفات حادثه‌ساز از صد هزار تومان به 200 هزار تومان، سرعت غیرمجاز (بیش از 30 کیلومتر در ساعت) از صد هزار تومان به 200 هزار تومان و همچنین سرعت غیرمجاز (تا 30 کیلومتر در ساعت) از 40 هزار تومان به 60 هزار تومان افزایش یافته است.

مهری، به تعداد 16 هزار و 870 نفر کشته ناشی از تصادفات در سال 93 اشاره کرد و گفت: باید بدانیم چه کسانی باعث وقوع این حوادث می‌شوند؛ در تصادفات منجر به فوت حدود 30 تا 40 درصد راننده مقصر بوده‌اند که تمامی این افراد (راننده‌ها) مقصر نیستند؛ البته در حال حاضر قانون‌گرایی در سطح جامعه رو به افزایش است.

به گفته این مقام مسئول، طی 9 ماه گذشته حدود 70 درصد تخلفات عبور از چراغ قرمز به وسیله دوربین‌ها ثبت و به افراد متخلف اطلاع‌رسانی شده و آنها نیز متوجه اقدام خطرناک خود شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها