سرمای زمستان می‌تواند لذت یک سفر را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند. عدم استراحت شبانه در سفر هم خستگی روز بعد را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۸
چگونه کیسه خواب و چادر را گرم کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین ، از این رو گرم کردن داخل کیسه خواب یا چادر از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از روش‌های موثر گرم کردن کیسه خواب استفاده از بطری آب گرم است.

به این صورت که ابتدا آب را به‌وسیله گاز پیک‌نیک یا آتش به نقطه جوش برسانید و سپس مقداری از آب را روی سطح خارجی بطری پلاستیکی خالی بریزید.

این کار باعث خواهد شد، بطری هنگام پر کردن آب جوش فرم اولیه خود را از دست ندهد سپس بطری را از آب جوش پر کرده و نیم ساعت قبل از خواب درون کیسه خواب قرار دهید.

بسته به درجه حرارت محیط و جنس کیسه خواب، به طور میانگین به‌مدت 3 ساعت کیسه خواب را گرم نگه خواهد داشت. پس از سرد شدن آب، بطری را از کیسه خواب خارج کنید یا بطری آب گرم جدیدی جایگزین کنید.

یکی از روش‌های گرم کردن کیسه خواب استفاده از دستگاه‌هایی است که با باتری کار می‌کنند و جریان الکتریسیته را به حرارت تبدیل می‌کنند.

همچنین دستگاه‌های گرمایشی که با سوخت بنزین زیپو کار می‌کنند و در حدود 4 ساعت درون کیسه خواب را گرم نگه می‌دارند از روش‌های موثر گرم کردن کیسه خواب محسوب می‌شوند.

متاسفانه باور عامه جامعه این‌گونه است که استفاده از لباس بیشتر در هنگام خواب باعث احساس گرمای بیشتر می‌شود.

در صورتی که استفاده بیش از حد از لباس در هنگام خواب اثر عکس داشته و چه بسا شما سرمای بیشتری را احساس خواهید کرد. بهترین روش استفاده از لباس‌های استرچ (ترجیحا نانو) و نپوشیدن جوراب در کیسه خواب است.

این روش باعث خواهد شد که محیط و جداره‌های کیسه خواب در اثر انتقال دمای بدن شما دائما یک تعادل گرمایی با بدن شما داشته باشند و شما احساس سرمای کمتری خواهید کرد.

فراموش نکنید این روش برای کیسه خواب‌هایی موثر است که از جنس خوبی برخوردارند و در مورد کیسه خواب‌های با الیاف بی‌کیفیت پاسخگو نیست.

ریختن زغال در زیر کیسه خواب یا چادر و مدفون کردن آن با لایه نازکی از شن یا خاک روش بسیار مناسب برای مبارزه با سرماست.

به خاطر داشته باشید که سرما از زیر نفوذ می‌کند در نتیجه گرم کردن زمین در هنگام خواب بسیار روش کارآمدی در مبارزه با سرما خواهد بود.

استفاده از فوم در زیر کیسه خواب یا چادر جهت ایجاد مانعی عایق در برابر سرما از دیگر کارهایی است که نتیجه موثری خواهد داشت.

استفاده از بخاری‌هایی که با گاز کمپینگی کار می‌کنند، می‌تواند به طور متوسط 2 ساعت محیط چادر را گرم نگاه دارند.

گاز کمپینگی در هنگام سوختن و ترکیب با اکسیژن تولید منواکسید کربن نمی‌کند، در نتیجه خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

مراقب باشید بخاری واژگون نگردد، چون می‌تواند باعث آتش گرفتن چادر و آسیب جدی به شما شود.

هرگز بخاری یا گاز پیک‌نیکی که از گاز متان استفاده می‌کنند و زغال قرمز را برای گرمایش درون چادر قرار ندهید.

گاز متان پس از سوختن مونواکسید کربن تولید می‌کند که می‌تواند شما را بیهوش کند و در مدتی کمتر از 10 دقیقه باعث مرگ شما شود، همچنین زغال قرمز چوب، گازهای سمی از خود تولید می‌کند که برای سلامتی شما مضر است.

محسن ادیب - ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها