رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اقدام روسیه در تحریم کشورش اظهار داشت: ترکیه در این بحران با روسیه، تحت تاثیر قرار نگرفت وما می‌توانیم پس از بحران در روابط با روسیه، بازارهای جایگزینی برای خود بیابیم. این اقدامات مسکو به ضرر اقتصاد روسیه تمام شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۹۴
موضع گیری اردوغان در باره تحریم های روسیه

به گزارش جام جم آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی اظهار داشت: ترکیه در سالهای اخیر شاهد حملات متعددی بوده تا در زمینه انرژی از توسعه و پیشرفت بازداشته شود اما با وجود تمام تلاشهای ناکام برای کودتا علیه دولت ترکیه، این کشور هر روز به پیشرفت و توسعه نزدیک‌تر شد.

اردوغان تصریح کرد: اقلیتی در ترکیه حضور دارند که جسمشان در این کشور است اما عقلهایشان در خارج است و علیه دولت و آینده ترکیه عمل می‌کنند. نمی‌توان به هیچ وجه این تفکر را که از طرف‌های خارجی می‌خواهد در امور ترکیه دخالت کنند، توجیه کرد و ما در قبال تهدیدهای امنیتی سکوت نخواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: دولت تمامی تدابیر لازم برای حمایت از صلح و امنیت در کشور را اتخاذ خواهد کرد و ما اجازه نخواهیم داد که در کشور هرج و مرج شود.

وی افزود: برخی رسانه‌ها در ترکیه تیترهایی می‌زنند که به نفع ترکیه نیست.

درباره مسئله آوارگان، اردوغان تصریح کرد: شمار آوارگان در ترکیه به هر اندازه‌ای که برسد، ما در کنار آنها خواهیم ماند. آنها مهاجر هستند و بر این اساس، تا پایان راه با آنها چنین رفتاری خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها