21 نماینده مجلس در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان:

نتیجه فرمان رئیس‌جمهور ایجاد مجلسی دولت‌ساخته است

رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: انتخابات باید صحنه رقابت، آزادی، درستی، اخلاق، عقلگرایی و خرد باشد نه جای تهمت و تخریب.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی دیروز در مراسم بهره‌برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، اختلاف در سلیقه، شیوه و روش را طبیعی دانست و افزود: نباید اختلافات کوچک را به شکاف‌های بزرگ تبدیل کنیم زیرا ما یک امت و ملت هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که عالم سیاست به علم و دانش نیاز دارد، اضافه کرد: پیچ و خم‌ها را باید با علم، ‌خرد، منطق، استعداد، ‌همکاری، ‌هماهنگی، اتحاد و انسجام طی کرد نه با افراطی‌گری، دعوا، خراب کردن و آتش زدن. وی تصریح کرد: تخریب و آتش زدن کاری ندارد و ما را به جایی نمی‌رساند بلکه ساختن و آباد کردن کاری مهم است.

روحانی افزود: این‌که ما با یک نفر که دوست 20 ساله‌مان است، دعوا کنیم منطقی نیست و با یک بی‌عقلی، تحریم درست کردن کار آسانی است. رئیس‌جمهور تاکید کرد: تعامل، سخت است نه دعوا و همه باید متحد شویم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، بیان کرد: کار این دو فاز مهم را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به عهده گرفت و آن را به اتمام رساند که علاوه بر کار ارزشمند این قرارگاه، اتمام این دو فاز به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که بهره‌برداری از بخش‌های 15 و 16 پارس جنوبی در شرایط تحریم کار بزرگی محسوب می‌شود، تاکید کرد: این موفقیت با ایستادگی ملت ایران محقق شد. روحانی افزود: افتتاح این دو بخش به معنای آن است که توطئه تحریم نمی‌تواند در اراده عظیم ملت ما در برابر قدرت‌های بزرگ خللی ایجاد کند. رئیس‌جمهور با بیان این‌که نباید عده‌ای از رکود صحبت کنند، گفت: دولت به‌جای نفت 147 دلاری، کشور را با نفت 30 دلاری اداره می‌کند و کشور به جای شرایط عادی در شرایط تحریم اداره می‌شود.

سال آینده، سال رونق اقتصادی خواهد بود

رئیس‌جمهور ضمن ابراز امیدواری برای رشد اقتصادی مثبت در سال جاری گفت: من از همینجا به ملت ایران قول می‌دهم که سال 95 با عبور از تحریم و همت جوانان کشور، سال رونق اقتصادی خواهد بود. رئیس‌جمهور افزود: دولت در شرایطی که همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت در مشکلات عجیب و غریبی گرفتار آمده‌اند، ان‌شاءالله امسال بودجه سال 95 را در شرایطی به مجلس تقدیم خواهد کرد که اتکای ما به نفت فقط 25درصد خواهد بود.رئیس‌جمهور گفت: در سال 96 همه فازهای پارس جنوبی به اتمام خواهد رسید و این کار عظیم و بزرگی است که دولت یازدهم به حول قوه الهی انجام خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها