سفیر ایران در سوریه مطرح کرد

نظر بشار اسد درباره سردار قاسم سلیمانی

سفیر ایران در سوریه تصریح کرد: از نظر آقای اسد، سردار سلیمانی اسطوره نجات است و هم‌زمان، اسطوره رعب و وحشت برای جریان‌های مقابل.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۱
نظر بشار اسد درباره سردار قاسم سلیمانی

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا رئوف‌شیبانی، سفیر ایران در سوریه با اشاره به حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان نماینده مستشاری ایران در سوریه تصریح کرد: بدون تردید سردار سلیمانی مهم ‌ترین فردی بود که در سخت ‌ترین شرایط یعنی زمانی که سوریه در آستانه تسخیر توسط گروه ‌های تروریستی و سقوط دمشق بود، به داد این کشور رسید.

وی درمورد ابعاد نگاه رئیس جمهور سوریه به مقوله حضور این سردار ایرانی در جبهه‌ های مقاومت سوریه گفت: از نظر آقای اسد، سردار سلیمانی اسطوره نجات است و همزمان، اسطوره رعب و وحشت برای جریان ‌های مقابل.

وی به اوضاع وخیم چهار شهرک شیعه نشین سوریه پرداخت و اظهار داشت: فوعه و کفریا از هفت ماه گذشته در محاصره کامل است. قبلاً به هیچ عنوان اجازه ورود آذوقه و مواد دارویی نمی ‌دادند تا اینکه توافقنامه الزبدانی در مقابل فوعه و کفریا به امضا رسید.

این دیپلمات ایرانی افزود: روند اجرایی قیود بعدی آن که عبارت است از "انتقال مجروحین و 10 هزار نفر از اهالی فوعه و کفریا"، "خروج خانواده‌ های مسلحین از زبدانی"، "ارسال کمک ‌های انسانی، دارو و تجهیزات پزشکی به این دو شهرک شیعه نشین" و ... مقداری زمان برد.

رئوف ‌شیبانی همچنین درمورد اوضاع نبل و الزهرا نیز خاطرنشان کرد: پیش ‌تر، ارسال مساعدات به فوعه و کفریا از طریق هوا انجام می‌ شد که با گشایش دالان امداد رسانی توسط سازمان ملل، ان‌ شاء الله که از طرف گروه‌ های تروریستی مشکل تراشی نشود و بتوانیم این دو شهرک شیعه نشین را نیز به صورت منظم امداد رسانی کنیم.

وی ادامه داد: فرق امداد رسانی به نبل و الزهرا نیز این است که امکان امدادرسانی مستقیم وجود ندارد و معمولاً از طرق هوایی انجام می‌پذیرد.

سفیر ایران در سوریه در بخش دیگر این گفت‌وگو به تشریح فعالیت‌ کشورهای عضو ائتلاف 1+4 پرداخت و گفت: ائتلاف 1+4 یعنی همکاری چهار کشور "ایران، روسیه، سوریه و عراق" و جنبش "حزب الله لبنان" برای نابودی تروریسم در سوریه.

رئوف ‌شیبانی اضافه کرد: سوریه در این ائتلاف وجه اصلی به حساب می‌آید، چراکه قرار است تمام اقدامات در خاک این کشور انجام شود و سربازان سوری، قوای نظامی این ائتلاف را تشکیل می‌دهند. حزب الله نیز رزمندگان خود را به عنوان نیروهای کمکی به این سوریه اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه عراق در حقیقت حضور مستقیم نظامی ندارد، تاکید کرد: بغداد صرفاً در مقام مستشاری و به عنوان یک عضو حاضر در اتاق عملیات مشترک حضور دارد. چون چند میدان نبرد داریم، عراق هم دچار این گرفتاری و مشکل تروریسم است. یعنی در حقیقت، وجود و حضور عراق برای مراحل بعد از عملیات سوریه است.

این دیپلمات ایرانی همچنین در مورد نقش ایران و روسیه در این ائتلاف اظهار داشت: فرماندهان نظامی ایران به عنوان مستشار به پیاده نظام‌ها (ارتش سوریه و نیروهای مقاومت) آموزش‌های نظامی می‌دهند و روسیه نیز نیروی هوایی خود را مامور پشتیبانی از حملات زمینی علیه تروریست‌ها کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها