صدا و سیما در شش ماه اول سال که هنوز خبری از آلودگی های زمستانی هوا نبود بیش از هزارساعت برنامه در باره «مقابله با آلودگی هوا» تهیه و پخش کرده است .
کد خبر: ۸۷۱۱۰۱
پیش دستی رسانه ملی بر آلاینده های هوا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس اطلاعات گردآوری شده از عملکرد حوزه های مختلف برنامه سازی سازمان صدا و سیما، معاونت های مختلف رسانه ملی دغدغه آلودگی هوا را در ویژه برنامه های شش ماه اول سال 94 در دستور کار خود قرار دادند که بر اساس اطلاعات موجود 1052 ساعت برنامه در موضوع آلودگی هوا تهیه و پخش کرده اند.

بر اساس این اطلاعات، معاونت امور مجلس و استان های رسانه ملی در مدت زمان فوق الذکر تلاش کرده با 478 ساعت برنامه راه کارهایی برای حل این معضل ارائه کند .

این موضوع عمدتا در برنامه های زنده و اجتماعی در شبکه های استانی با دعوت از کارشناسان و مسئولان استانی تهیه شده و در آن ها بر سر موضوعاتی چون برطرف کردن آلودگی های صنعتی، جلوگیری از تردد بیش از حد خودروها در کلان شهرها و اصلاح مصرف انرژی گفت و گو شده است.

مراکز صدا و سیما در استان های گلستان، همدان، مرکزی، خراسان شمالی و البرز از جمله مراکزی هستند که بیشترین میزان برنامه سازی را در این زمینه ثبت کرده اند.

معاونت خبر رسانه ملی نیز در ارائه عملکرد خود نشان داده با توجه به کوتاه بودن زمان بخش های خبری در جدول پخش شبکه ها، تلاش خوبی در جهت ارائه راه کارهایی برای حل معضل آلودگی هوا در شش ماه اول سال 94 داشته است.

بخش های مختلف این معاونت از جمله شبکه خبر، بخش های خبری در شبکه های سیما و برنامه های سیاسی و تفاسیر در این مدت 333 ساعت برنامه و گزارش خبری را در این زمینه تهیه و پخش کرده اند.

معاونت های سیما و صدا نیز در برنامه های خود رقمی معادل یکصد ساعت ویژه برنامه در باره مقابله با آلودگی هوا را در این آمار شش ماه نشان می دهند که این برنامه ها جزو پر بیننده ترین برنامه های رادیو و تلویزیون به شمار می روند.

سیمای خانواده، حرف حساب، به خانه برمی گردیم، چالش آب و هوا، غبار و «دوربین 7» از جمله برنامه های سیما و تکاپوی صنعت، بوم بهاری، آبی آلوده و صبح تهران از جمله برنامه های صدای رسانه ملی هستند که در بحث های خود از حل آلودگی هوا و لزوم پیشگیری از به وجود آمدن این شرایط در شهر های بزرگ از شش ماه قبل سخن به میان آورده بودند.

این ارقام بی شک در شش ماهه دوم سال که موضوع آلودگی هوا جدی شد و بسیاری از شهر های کشور و حتی جهان را درگیر کرد در رادیو و تلویزیون افزایش چشمگیری داشته است.

عملکرد آماری این شبکه ها نشان خواهد داد دغدغه های رسانه ملی در زمینه حل مشکل آلودگی هوا و پیشگیری از این معظل همچنین هشدار های بهداشتی در این زمینه تا چه حد بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها