دادستان کل کشور با بیان اینکه "فردی به نام سید یمانی مشکلاتی را در برخی استانهای ما ایجاد کرده است" ، گفت: این فرد ادعای ارتباط مستقیم با امام زمان را دارد و در شهر بصره عراق وی ۵۰۰ مرید پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۷۵۰
ظهور "سید یمانی" دروغین در برخی استان ‌های کشور

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در بیست و سومین نشست ائمه جمعه سراسر کشور افزود:این یکی از انحرافات فکری است که باید مورد واکاوی قرار گیرد. این گروه با اعتقادات و بدعت‌هایی که گذاشتند جوانان کم اطلاع ما از جریا ن مهدویت را به خود جلب کردند.

وی در ادامه برخورد قضایی با جریانات فکری را ضروری دانست و گفت: برخورد قضایی با جریانات فکری کافی نیست بلکه باید اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه‌ای صورت گیرد. در حوزه‌های فکری، نحله‌های مختلفی وجود دارد که باید طلاب نسبت به آنها هوشیار بوده و بتوانند عکس‌العمل‌های لازمی را داشته باشند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: نمی‌توانیم د رجامعه اجازه دهیم بدعت‌گذاری و تحریف در دین رواج پیدا کند اما اقدمات فرهنگی نیز برای شناختن جریانات فکری صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: در سازمان روحانیت جرائم یک درصد است و امروز این نهاد و مجموعه جزو پاکترین مجموعه‌های نظام است اما از باب اینکه پاک و پاک کننده نسبت به لایه‌های نظام است، یک درصد جرم هم باید برای ما زیاد تلقی شود و مجموعه روحانیت باید به این نکته توجه داشته باشد.

وی میزان جرم و جنایت در کشور را زیبنده آرمان‌شهر اسلامی و نظام مبتنی بر اخلاق و معنویت که خواهان برقراری عدالت ندانست و خاطرنشان کرد:‌ امروز نارسایی‌هایی در سیستم بانکی وجود دارد که باید تلاش کرد تا از ستاد بانکی و مالی پیشگیری‌های لازم به عمل آید. باید به سمت کاهش پرونده‌های قضایی سوق پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها