تعداد زیادی از کشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی کشور جمهوری آذربایجان به روی تشک رفتند.
کد خبر: ۸۶۹۳۰۲
هجوم کشتی‌گیران ایرانی به مسابقه‌های کشوری جمهوری آذربایجان!

به نظر می‌رسد حضور ورزشکاران ایرانی در رقابتهای کشوری جمهوری آذربایجان از جمله در کشتی و تکواندو به یک اپیدمی تبدیل شده است. رقابتهای کشتی قهرمانی جمهوری آذربایجان آخرین میدانی است که تعدادی از ایرانی‌ها در آنجا مسابقه داده‌اند.

به گزارش ایسنا ، در رقابت‌های کشتی آزاد دو چهره ایرانی به روی سکو رفتند. در وزن 57 کیلوگرم امید جلالی بهار تا فینال پیش رفت اما در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 مغلوب امیر ارسلان‌اف شد و به مدال نقره رسید. همچنین در وزن 125 کیلوگرم سید رضا موسوی کشتی‌گیر شاخص سنگین‌وزن مازندرانی به مدال برنز رسید. او در نیمه نهایی 125 کیلوگرم 6 بر صفر مغلوب جمال‌الدین ماگومدف نایب قهرمان جهان شد.

مصطفی دامادی هم در وزن 61 کیلوگرم پنجم شد اما جلال زمان و محمدرضا سرگو سایر آزادکارانی بودند که در باکو روی تشک رفتند و حذف شدند.

اما این پایان کار حضور ایرانی‌ها در مسابقه‌های آذربایجان نبود چرا که در کشتی فرنگی نیز مهدی کریمی در 98 کیلوگرم و حمید احمدی در 130 کیلوگرم به روی تشک رفتند. حمید احمدی که در مسابقه‌های رقابت‌های انتخابی تیم ملی در وزن 130 کیلوگرم ششم شده بود در این مسابقه‌ها به مدال برنز رسید و مهدی کریمی هم در رده پنجم قرار گرفت.

این در حالی است که دو چهره شاخص ایرانی در حال حاضر عضور تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان هستند. سامان طهماسبی در 85 کیلوگرم و صباح شریعتی در 130 کیلوگرم موفق شدند امسال دو سهمیه المپیک برای جمهوری آذربایجان بدست آورند. این دو بارها در میادین جهانی و اروپایی آذربایجان را صاحب مدال کرده‌اند.

آذربایجانی‌ها معمولا در مسابقات قهرمانی کشور خود چهره‌های شاخص سایر کشورها را انتخاب می‌کنند تا به عضویت تیم ملی درآورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها