یک فرمانده ارشد دیگر عربستان‌ سعودی در جنگ‌های یمن کشته شد و منابع محلی استان عدن در جنوب یمن دیروز این خبر را تائید کردند.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۷

احمد الادریسی، یکی از فرماندهان شبه‌نظامی وابسته به منصور هادی و دو نفر از همراهانش در حمله‌ای مسلحانه کشته شدند. ادریسی هنگام عبور از جاده تسعین در داخل شهر منصوره، هدف کمین افراد مسلح قرار گرفت که به کشته شدن وی و دو نفر از همراهانش منجر شد. این منابع گفتند: افرادی ناشناس وابسته به القاعده، الادریسی را در شهر المنصوره نزدیک هتل الهملایای عدن ترور کردند. الادریسی، فرمانده نیروهای موسوم به «مقاومت جنوب در عدن» بود و در اشغال این شهر با همراهی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان نقش اساسی داشت.

در یک خبر دیگر تیسیر الهادی، یکی از فرماندهان نظامی کمیته‌های انقلابی یمن گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جمعی از مزدوران سعودی را در غرب مدارس العمری در نزدیکی شهر ذوباب استان تعز هدف قرار دادند که در جریان این حمله دست‌کم 19 نظامی سودانی وابسته به ائتلاف سعودی ـ آمریکایی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

تحولات در حالی است که هر روز غیرنظامیان در یمن همچنان از سوی ائتلاف به رهبری عربستان کشته می‌شوند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خبری در این ارتباط اعلام کرد با گذشت 9 ماه از حملات ائتلاف عربی علیه مردم بی‌دفاع یمن، تاکنون بیش از 700 کودک در این کشور کشته شده‌اند.

اوضاع در یمن به حدی وخیم است که وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام حمایت خود از مذاکرات صلح یمن، خواهان توقف فوری درگیری‌ها در این کشور شد. این وزارتخانه همچنین نسبت به اوضاع در شهرهای بزرگ یمن از جمله تعز و ناتوانی مقامات و دستگاه‌های دولتی در عدن از مقابله با القاعده یا تروریست‌های دیگر ابراز نگرانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها