مراسم تشییع پیکر ولی الله مومنی بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۶۸۹
بدرقه ولی الله مومنی به سوی سرای باقی

به گزارش جام جم آنلاین ، این مراسم با حضور جمع زیادی از هنرمندان و مردم از مقابل خانه سینما برگزار و برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان به سوی بهشت زهرا (س) منتقل شد.

ولی الله مومنی در سال 1322 در اردبیل به دنیا آمد و از سال 1347 در عرصه دوبله مشغول فعالیت شد و در سال 1359 با فیلم «قیام» قدم به عرصه سینما گذاشت.

وی از جمله بازیگرانی است که در نقش میرزا کوچک خان جنگلی در فیلم سردار جنگل به کارگردانی امیر قویدل به ایفای نقش پرداخته است.

دمرل، افعی، ضربه آخر، دل و دشنه، جهنم سبز و بشارت منجی از جمله فیلم هایی است که مومنی در آنها به ایفای نقش پرداخت.

از نقش های ماندگار این بازیگر می توان به ایفای نقش وی در مجموعه «پهلوانان نمی میرند» به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد.

وی همچنین در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری در نقش «شرحبیل بن ذی کلاع» بازی کرد.

مومنی در سریال های دیگری همچون «جلال الدین»، «ولایت عشق»، «تبریز در مه» و «سربداران» نیز به ایفای نقش پرداخت.

دوبله مجموعه «جنگجویان کوهستان» و انیمیشن های «دور دنیا در 80 روز» و «زورو (دوبله گروهبان گارسیا)» از جمله فعالیت های ماندگار این دوبلور است.

بازی در تئاتر زخم مدینه به کارگردانی سید جواد هاشمی از دیگر فعالیت های این بازیگر بوده است.

بنابراین گزارش در این مراسم جلیل فرجاد بازیگر درباره مومنی گفت: ولی الله یازده سال از من بزرگتر بود اما به دلیل ورزش هایی که انجام می داد، هنگامی که خبر فوتش را شنیدم شوکه شدم.

مومنی همیشه می‌خندید

وی افزود: هیچ گاه ندیدم کسی از دست او برنجد با اینکه در زندگی‌اش فشارهای مالی و معنوی زیادی را تحمل می کرد، همیشه می خندید، من در دوبله با وی مدت زمان زیادی را گذراندم و هیچ بدی از وی ندیدم.

مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان نیز گفت: حقیقی ترین رخداد زندگی پس از تولد مرگ است و چیزی که تمام ادیان از جمله اسلام به آن اعتقاد دارند، تکریم میت است، از کسانی که برای تشییع پیکر ولی الله مومنی به اینجا آمده اند تشکر می کنم و امیدوارم همه مسئولان تا زمانی که هنرمندان زنده هستند، از آنها قدردانی کنند.

علی دهکردی هنرپیشه سینما و تلویزیون نیز گفت: شاید اگر زمانی که هنرمندان در قید حیات هستند برایشان بزرگداشت گرفته شود بهتر است تا زمانی که از این دنیا می روند به آنها احترام بگذاریم، اما مرگ هم جزئی از زندگی است و باید آن را پذیرفت.

امیر صمصامی عضو انجمن گویندگان و دوبلورها نیز گفت: امروز همه اینجا جمع شده ایم که علاقه مان را به مرحوم ولی الله مومنی نشان دهیم و بگوییم با وجود اینکه جسمش رفته اما روحش همچنان در بین ماست.

مومنی هرگز تکبر نداشت

وی افزود: مومنی از آن دسته از هنرمندانی بود که هرگز تکبر نداشت و به افراد تازه وارد به عرصه دوبله و بازیگری کمک زیادی می کرد، مومنی از آن جمله هنرمندانی بود که از دل‌ها وارد شد نه درها.

در پایان مراسم، برادر ولی الله مومنی با تشکر از همه مردم برای حضور در مراسم تشییع آن مرحوم گفت: امیدوارم یاد برادرم همیشه پایدار باشد.

مرحوم مومنی که سابقه دیرینه فعالیت در سینما، تئاتر و تلویزیون را دارد سه شنبه شب بر اثر سکته قلبی درگذشت.

مراسم یادبود مرحوم مومنی فردا 11 دی از ساعت 10 و 30 تا ساعت 11 و 45 دقیقه در مسجد رسول میدان کاج برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها