اگرچه بسیاری هنوز هم که هنوز است با مجموعه‌های تلویزیونی مانند قصه‌های تا به تا، هتل، آرایشگاه زیبا و حتی زیر آسمان شهر او را می‌شناسند و شاید کسی هم نداند او نویسنده « هادی و هدی» سال‌های دور بوده است، اما حالا رضا فیاضی می‌خواهد یک مجموعه شعر و یک رمان منتشر کند.
کد خبر: ۸۶۸۲۲۸

این بازیگر پیشکسوت و توانای تئاتر و تلویزیون در این رابطه به مهر گفت: مجموعه‌ای از اشعار من با عنوان «آفتاب از نگاه تو بر می‌آید» برای انتشار در اختیار نشر بوتیمار قرار گرفته و مراحل پیش از چاپ را سپری می‌کند.

فیاضی همچنین از آماده انتشار شدن رمان دیگری از خود با عنوان «پرسه در پاریس» خبر داد و گفت: این رمان داستان سه دختر است که از کودکی با هم عهد می‌بندند ازدواج نکنند. این رمان روایتی است از سه ماجرا که برای این سه دختر اتفاق می‌افتد و به نوعی تلخکامی آنها از جنس زن را رقم می‌زند.

او با اشاره به این‌که این رمان از آثاری است که خودش با داستان آن ارتباط زیادی برقرار کرده و دوستش دارد، از ارائه آن برای کسب مجوز به وزارت ارشاد خبر داد.

«نفس» آبیار طراحی شد

تا همین یکی دو سال پیش شاید نامش هم برای بسیاری از مردم ناشناخته بود و هیچ‌کس نمی‌دانست او در حوزه ادبیات دفاع مقدس چه تلاش‌های زیادی کرده است، اما بالاخره پرده نقره‌ای و فیلم تحسین شده «شیار 143» باعث شد تا حالا همه نگاه‌ها به سمت خانم نرگس آبیار باشد و پیگیر فیلم تازه‌اش «نفس» باشند؛ فیلمی که حتی رونمایی از لوگوی آن هم می‌تواند خبرساز شود. لوگوی فیلم سینمایی«نفس» به کارگردانی نرگس آبیار با طرحی از علی باقری همزمان با ارائه نسخه کامل به دبیرخانه فیلم فجر رونمایی شد.

«نفس» سومین تجربه کارگردانی نرگس آبیار است. این فیلم روایت زندگی یک خانواده بین سال‌های 1357 تا 1362 است. «نفس» اوایل اردیبهشت در یزد کلید خورد و فیلمبرداری آن در شهرهای هشتگرد و کرج و قزوین، تهران (پارچین و شوش)، شهریار و شهرری ادامه یافت و در نهایت همزمان با عید سعید فطر فیلمبرداری بخش‌های اصلی کار در رباط کریم به پایان رسید.

فیلمنامه «نفس» با اقتباس از یکی از رمان‌های نرگس آبیار نوشته شده است و مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها،گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی و جمشید هاشم‌پور ایفاگر نقش‌های این فیلم سینمایی هستند.

قیصری، نوشتن و فتح کوه

نشست بررسی کتاب شایسته تقدیر جایزه جلال آل‌احمد با عنوان «نگهبان تاریکی» نوشته مجید قیصری در حالی به میزبانی سرای اهل قلم برگزار شد که این نویسنده حرف‌های جالبی درباره نوشتن و نویسندگی در ایران مطرح کرد. به گزارش ایبنا، قیصری در این نشست گفت: به نظر من داستان کوتاه از آن ماست و ما می‌توانیم در این عرصه بهتر خود را در دنیا نشان دهیم تا آن‌که بخواهیم انرژی خود را بر داستان بلند بگذاریم. شاید سال‌ها طول می‌کشد داستان بلندی بسیار خوب از نویسندگان ایرانی ببینیم، اما هر سال تقریبا سه مجموعه داستان کوتاه خوب از نویسندگان داریم. تجربه من و عقبه ادبیات کشورمان نشان می‌دهد ما در این عرصه بهتر می‌توانیم موفق شویم. «داستان کوتاه» نوشتن با ذهنیت ایرانی عجین است.

این داستان‌نویس همچنین درباره گرایش خود به نوشتن داستان به زبان محاوره در داستان‌نویسی گفت: داستان این‌گونه نیست که شما از ابتدا نیت کنید و به نتیجه برسانید. داستان خوب داستانی است که خودش به شما دیکته کند که آن را چگونه بنویسید، زبان یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد و از انواع آن قابلیت‌های زبانی مثل ضرب‌المثل‌ها و... بهره گرفت. نوشتن داستان مثل فتح کوه می‌ماند. شما باید انتخاب کنید که می‌خواهید از مسیری که همه کوهنوردان استفاده کرده‌اند بروید و نیز مختارید مسیر خودتان را انتخاب کنید و ببینید چقدر طول می‌کشد تا به قله برسید؟

خسرو سینایی و سینمای فرمولی

هر چه به روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر نزدیک‌تر می‌شویم، تب و تاب اهالی سینما هم بیشتر می‌شود. تب و تابی که پیشکسوتان سینما هم از آن برخوردارند، حتی اگر فیلمی برای جشنواره نداشته باشند. خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینما و خالق آثاری همچون مرثیه گمشده و عروس آتش درباره حال این روزهای خودش و سینما به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دغدغه اصلی من این است که از فیلمسازان جوان فیلم‌های خوبی داشته باشیم و همچنین انتظار دارم فیلمسازان قدیمی و باسابقه هم فیلم‌هایی که ارائه می‌کنند فیلم‌های پخته‌ای باشد. او به ضرورت وجود فضاهای مختلف در آثار تولیدی تاکید کرده و گفته است: برخی فکر می‌کنند سینما یک فرمول خاص دارد و فقط یک قصه‌ای را در یک خانه روایت می‌کند، اما ما انواع و اقسام سینما را داریم و در واقع سینما یک ابزاری است که هرکس بسته به ذهنیت خودش از این ابزار به شکل‌های متفاوت استفاده می‌کند. این کارگردان همچنین در پاسخ به این پرسش که چه پیش‌بینی برای این دوره از جشنواره دارید گفت: اجازه دهید فعلا پیش‌بینی و قضاوتی نکنم و فقط آرزو می‌کنم فیلم‌های خوب و باکیفیتی که در شأن سینمای ایران باشد اکران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها