عضو شورای شهر تهران عنوان کرد

کاهش آلودگی هوا با گسترش حمل و نقل ریلی

عضو شورای شهر تهران گفت: چنانچه تردد و رفت و آمد شهروندان راحت صورت گیرد و حمل و نقل عمومی ریلی گسترش پیدا کند حتی تردد با اتوبوس های تندرو به حداقل می رسد که این خود نیز در کاهش آلودگی هوا بی تاثیر نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۷۷۵۶
کاهش آلودگی هوا با گسترش حمل و نقل ریلی

به گزارش جام جم آنلاین ، احمد مسجد جامعی در گفت و گو با شبکه مجازی آستان مبنی بر اینکه در شرایط اضطرار آلودگی هوا شورای شهر چه مباحثی را مطرح کرده است گفت : به طور کلی آلودگی هوا در کلان شهرها فرآیند پیچیده ای دارد. به این معنا که با توجه به تراکم جمعیتی که طی سال های اخیر به وجود آمده است و شکل گیری ساختمان ها و مجتمع های بزرگ آلودگی نیز تشدید شده است زیرا هر کدام از این عناصر ذکر شده برای گرم کردن تاسیسات خود نیاز به انرژی بیشتری دارند که قطعا حجم آلودگی را افزایش می دهد .

وی با اشاره به گستردگی حمل و نقل وسایل شخصی ادامه داد: متاسفانه تردد وسایل شخصی نه تنها در شهر تهران بلکه در تمام شهرها این مسئله را با حساسیت خاصی رو به رو کرده است .

مسجد جامعی با بیان این مطلب که یکی از راهکارهای کوتاه مدت مشخص کردن وضعیت وسایل سوختی است، افزود: باید تلاش کرد با تامین سوخت مناسب آلودگی هوا را کاهش داد. همچنین رسیدن به نتیجه مطلوب در بحث آلودگی هوا باید طرح های بیشتری مد نظر قرار گیرد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، دسترسی آسان و ارزان به وسایل حمل و نقل عمومی تا حدودی این معضل آسیب زا را برطرف می کند. چنانچه تردد و رفت و آمد شهروندان راحت صورت گیرد و حمل و نقل عمومی ریلی گسترش پیدا کند حتی تردد با اتوبوس های تندرو به حداقل می رسد که این خود نیز در کاهش آلودگی هوا بی تاثیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پایه های حمل و نقل ریلی گذاشته شده است و با گسترش این مسئله حجم جا به جایی شهروندان بسیار گسترده تر و سریع تر انجام می شود که قطع به یقین در کاهش میزان آلودگی هوا تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی باید در دستور کار قرار گیرد.

مسجد جامعی با اشاره به این موضوع که بسیاری از پروژه ها، تونل ها و خیابان های دو طبقه ای که احداث می شود هزینه گزافی را در بر دارد، گفت : به عقیده من اگر این هزینه ها صرف حمل و نقل ریلی و مترو شود به طور قطع تردد با سرعت و شتاب بیشتری صورت می پذیرد و از سوی دیگر نیز دسترسی آسان و ارزانی خواهیم داشت. هدف گذاری و سرمایه گذاری در این بخش ها بسیار ارزشمند تلقی می شود و بهتر است در برنامه های جدید شهرداری مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها