الرمادی، در آستانه رهایی از چنگال تروریست‌ها

عملیات آزادسازی شهر الرمادی از دست تروریست‌های داعش از ظهر دیروز آغاز شد و پس از چند ساعت سخنگوی گروه موسوم به «سرویس مبارزه با تروریسم» از ورود نیروهای عراقی از چند محور به مرکز شهر خبر دادند.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۶

نیروهای عراق در حال حرکت به سمت ساختمان‌های دولتی و پاکسازی دیگر مناطق شهر هستند، این موضوع را خبرگزاری فارس به نقل از منابع خبری در عراق گزارش داده است. صباح النعمان، سخنگوی نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری السومریه نیوز، گفت: نیروهای عراقی در وسط شهر هستند و پیش از آن نیز توانستند از کرانه غربی رود فرات عبور کنند و این منطقه را امن سازند. به گفته این سخنگو نیروهای مبارزه با تروریسم در حال حاضر درگیری‌های سختی را در محله‌های «الارامل» و «البکر» دارند و آزادسازی این دو محله نیز نزدیک است. در عین حال گفته می‌شود نیروهای عراقی توانستند وارد محله «حی‌البکر» شده و در جنوب «الرمادی» مقاومت اولیه تروریست‌های داعش را بشکنند. همزمان با این تحولات خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در جریان دیدار با حاکم الزاملی رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق، تاکید کرد عراق در آستانه اعلام آزادسازی شهر الرمادی قرار دارد.

عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق صبح دیروز آغاز عملیات آزادسازی الرمادی، مرکز استان الانبار را اعلام کرده بود. برای آغاز این عملیات از هفته‌ها پیش چند عملیات‌ جزئی و کوچک آغاز شده بود و در هفته گذشته نیروهای عراقی توانستند مناطق «التأمیم»، «القادسیه» و «البوذیاب» را در شهر الرمادی آزاد کنند.

از سوی دیگر، همزمان با پیشرفت ارتش عراق در آزادسازی شهر استراتژیک الرمادی، تروریست‌های تکفیری داعش از خروج غیرنظامیان از این شهر جلوگیری کرده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. نصیر نوری، سخنگوی وزارت دفاع عراق می‌گوید: اطلاعات دقیقی از داخل شهر داریم و حاکی از آن است که تروریست‌ها از خروج خانواده‌ها جلوگیری کرده و قصد دارند از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

به گفته نوری، این اطلاعات از طریق تعدادی از خانواده‌هایی به‌دست آمده که موفق به فرار از دست داعش شده‌اند. پیش از این هواپیماهای ارتش عراق با پخش اعلامیه بر فراز شهر «الرمادی» از مردم خواسته‌ بودند تا شهر را ترک کنند. در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار شهروند عادی در شهر الرمادی باقی مانده‌اند و بنا بر گزارش‌ها، تروریست‌های داعش ۴۰ درصد استان الانبار و بخش‌های گسترده‌ای از الرمادی را در دست دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها