با پایان یافتن مهلت نظر سنجی وبسایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک، زهرا نعمتی با کسب بیش از 4000 رای به عنوان بهترین ورزشکار نوامبر 2015 معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۴
زهرا نعمتی: از‌ همه‌ ممنونم

این نظرسنجی یک هفته‌ای درحالی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به انجام رسید که نام نعمتی در کنار 5 ورزشکار دیگر برای کسب عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر به چشم می‌خورد. در نهایت هم نعمتی توانست در این نظر‌سنجی، 84 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و پس از او ورزشکاری از آلمان با 331 رای در جایگاه دوم و نماینده اوکراین با 193 رای در جایگاه سوم این لیست قرار دارند.
عملکرد چشمگیر نعمتی در رقابت‌های قهرمانی تیر و کمان آسیا که منجر به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک 2016 ریو شد، نام وی را در این لیست قرار داد. زهرا نعمتی در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن نیز با کسب مدال طلا در ریکرو انفرادی نام خود را به‌عنوان نخستین و تنها زن تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شد، جاودانه کرد.پیش از این و در ادوار مختلف این نظر‌سنجی، ورزشکاران دیگری از ایران نیز به عنوان برترین دست یافته‌اند. سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی، ملی پوشان تیم وزنه برداری موفق به کسب عنوان برترین ورزشکاران شده‌اند.
به دنبال این انتخاب، بانوی تیرانداز المپیکی و پارالمپیکی کشورمان از مردم ایران به دلیل رأی دادن به او در کسب عنوان برترین ورزشکار معلول جهان در ماه نوامبر تشکر کرد.
زهرا نعمتی در گفت‌وگو با تسنیم درباره انتخابش به‌عنوان برترین ورزشکار معلول جهان در ماه نوامبر که با رأی مردم به دست آمد، گفت: مردم کشورم همیشه به من لطف داشته‌اند و دعای خیر آنها همواره پشت من بوده است.
واقعاً باید از آنها بابت اقدام اخیر تشکر کنم. فکر می‌کنم مردم نقش اساسی در موفقیت‌هایم داشته‌اند. آنها همیشه چشم امیدشان به موفقیت‌هایم بوده و امیدوارم با کسب افتخارات بیشتر لیاقت این محبت‌هایشان را داشته باشم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین عناوینی باعث سنگین‌تر شدن بار مسئولیت روی دوش او نخواهد شد، گفت: بار مسئولیت که واقعا سنگین است. من همیشه سعی کرده‌ام دل مردم را شاد کنم و از همه توانم برای تحقق این هدف بهره ببرم.
بانوی تیرانداز المپیکی و پارالمپیکی کشورمان درباره آخرین وضعیت تمریناتش عنوان کرد: چند روز است تمرینات بدنسازی را شروع کرده‌ام و از هفته جاری نیز تیراندازی را شروع خواهم کرد.
نعمتی درخصوص پیشنهاد محمود خسروی‌وفا برای پرچمداری او در المپیک 2016 ریو تصریح کرد: از پیشنهادی که رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین داده، ممنون هستم. پرچمداری کاروان ایران افتخار بزرگی برای من است، چون من نماینده ورزش بانوان ایران هستم.

سارا برقی شیرازی / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها