رئیس‌جمهور با تاکید بر عزم دولت برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف، رقابتی و باشکوه در اسفند گفت: دولت با همکاری با شورای نگهبان این مهم را تامین خواهد کرد و امیدواریم مردم در این انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی که دیروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خیلی مهم است که ما هم در زبان و هم در عمل به دنیا اعلام کنیم تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور، آرای مردم و صندوق‌های اخذ رأی است. وی افزود:‌ ایران نخستین کشوری است که در منطقه نظام انتخاباتی و پارلمانی را از زمان مشروطه پذیرفت و عمل کرد، گرچه انحرافاتی بعد از آن ایجاد شد. بعد از انقلاب هم جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که نظام مردم‌سالاری دینی را به ثمر رساند.

انسجام در کشور به علت وجود ولایت فقیه است

روحانی با بیان این‌که انتخابات مجلس خبرگان مهم‌ترین انتخابات برای نظام اسلامی کشور است، گفت: امروز انسجام و همدلی کشور به علت وجود ولایت فقیه است و مجلس خبرگان همواره برای روز مبادا آمادگی دارد و این ثبات سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفند تصریح کرد: مردم به دغدغه‌های موجود توجه نکنند و شورای محترم نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل خواهد کرد. رئیس‌جمهور درباره حضور زنان و بانوان در انتخابات گفت: ما جزو کشورهای پیشرفته در زمینه مشارکت زنان هستیم و در همه بخش‌های اداری کشور و بخش‌های خدماتی خانم‌ها حضور دارند و اگر حضورشان پررنگ‌تر از آقایان نباشد، کمرنگ‌تر نیست.

روحانی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری خانم‌ها باید برای ثبت‌نام حضور یابند و این ترکیب برای ما در دنیا اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور، برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد. دیروز علاوه بر رئیس‌جمهور، چهره‌های شاخص دیگری نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله طبرسی، آیت‌الله محسن قمی و آیت‌الله حجتی‌کرمانی اشاره کرد.

توصیه‌های استاندار تهران برای رعایت اخلاق انتخاباتی

همچنین روز گذشته سیدحسین هاشمی، ‌استاندار تهران در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین شفاف کردن مرجع هزینه‌های انتخاباتی را جزئی حائز اهمیت از رعایت اخلاق انتخاباتی دانست و از پیشنهاد اخیر مجلس برای وضع قوانینی در این باره حمایت کرد و افزود: از آنجا که انتخابات در ایران حزبی نیست، برخی افراد بدون حمایت حزب وارد انتخابات می‌شوند و مسلما یک فرد عادی از عهده مخارج انتخابات برنمی‌آید مگر این‌که از مراجعی در این زمینه کمک بگیرد. بنابراین باید این مراجع شناخته شوند و صلاحیت کمک‌رسانی‌شان تائید شده باشد. به گفته او، دولت می‌تواند از کاندیداهای انتخابات به‌خصوص کسانی که با وجود رای بالا شانس ورود به مجلس را در این رقابت پیدا نمی‌کنند، حمایت کند.

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین هشدار داد: مردم باید برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها را بررسی کنند تا صحت و سقم آن مشخص شود، آنها نباید تحت‌تاثیر فریب وعده‌های دروغین کاندیداها قرار بگیرند.

قدردانی از اطلاع‌رسانی رسانه ملی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با قدردانی از اطلاع‌رسانی صداوسیما گفت: کسانی که قصد مراجعه به مراکز ثبت‌نام برای داوطلب شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را دارند حتما به اطلاع‌رسانی صداوسیما و اطلاعیه‌های وزارت کشور در این زمینه توجه کنند.

حسینعلی امیری در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: خوشبختانه آن‌طور که شبکه‌های صداوسیما مستمر و در حد معدل جامعه درباره انتخابات، شرایط احراز، مدارک و نحوه و مکان‌های مراجعه، اطلاع‌رسانی کرده‌اند داوطلبان می‌دانند که برای ثبت‌نام چه مدارکی نیاز است.

امیری همچنین با اشاره به رصد فعالیت‌های انتخاباتی در وزارت کشور گفت: گزارش‌هایی که از استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌های کشور داریم حاکی از حاکم بودن فضای خوب در انتخابات است.

وی تاکید کرد: از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها که در ایجاد شور و نشاط سیاسی در کشور سهم دارند، تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها