بغداد: ترکیه‌ هنوز نیروهایش را از عراق خارج نکرده است

با آن‌که دولت ترکیه اعلام کرده نیروهای بیشتری را از موصل عراق فراخوانده، مسئولان بغداد تاکید دارند نیروهای ترکیه‌ای هنوز از خاک عراق خارج نشده‌اند.
کد خبر: ۸۶۶۲۱۴

سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیر عراق گفت: اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت حقانیت موضع ما را در این باره تائید کرده‌اند. ما نامه‌هایی را به شورای امنیت فرستاده‌ایم و این شورا درخواست ما را برای لزوم خروج نیروهای ترکیه‌ای قبول خواهد کرد. شبکه «الحره» عراق نیز به نقل از مسئولان عراقی گزارش داد که هیچ تحرکی از سوی ترکیه درخصوص خروج نیروهایش از عراق مشاهده نشده است. در خبر دیگری منابع آگاه در فرماندهی عملیات الانبار اعلام کردند ارتش عراق بروشورهایی را در میان ساکنان رمادی توزیع کرده و از آنها خواسته ظرف 72 ساعت این شهر را ترک کنند تا ارتش بتواند از تمامی محورها به این شهر حمله کند. به گفته این منابع عملیات شهر رمادی به دلیل وجود این ساکنان کند پیش می‌رود و نیروهای عراقی پس از پایان این مهلت به رمادی حمله خواهند کرد.

در همین زمینه‌، صهیب الراوی استاندار الانبار عراق گفت: نیروهای مسلح عراق برای ورود به مرکز شهر الرمادی و آزادسازی کامل این شهر تلاش می‌کنند. اطلاعات ما نشان می‌دهد آزادسازی الرمادی به زودی نهایی خواهد شد، اما هیچ کس نمی‌تواند زمان مشخصی برای آن تعیین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها