روسای سابق فیفا و یوفا ممکن است با هفت سال محرومیت از هر گونه فعالیت مرتبط با ورزش روبرو شوند.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۳
7 سال محرومیت برای پلاتینی و بلاتر

به گزارش جام جم آنلاین ، کمیته‌ اخلاق فیفا هفته‌ گذشته برای بلاتر و پلاتینی به صورت جداگانه جلسه‌ دادرسی برگزار کرد. قرار است امروز نتیجه‌ این جلسه دادرسی و حکم قاضی مشخص شود.

محققان کمیته‌ اخلاق معتقدند اثبات فساد که منجر به محرومیت مادام العمر می‌شود، آسان نیست. روز یکشنبه، بلاتر اعلام کرده بود محرومیت‌ها و جریمه‌ها برطرف خواهد شد.

بازرسان پرونده معتقدند جرم‌های مربوط به عدم همکاری با فیفا، تضاد منافع و حسابداری غلط آنها به اثبات خواهند رسید. منابع آگاه می‌گویند محرومیت دیگر اعضای فیفا می‌تواند میزان محرومیت بلاتر و پلاتینی را نیز تاحدی مشخص کند.

در ماه جولای، هارولد مین نیکول، فردی که در‌ رابطه با جا‌م جها‌نی 2018 و 2022 مورد بازجویی قرار گرفت، به دلیل تضاد منافع و عدم رازداری، هفت سال محروم شد.

چونگ مونگ جون، نایب رییس پیشین فیفا نیز به دلیل عدم رازداری و افشاگری به مدت 6 سال محروم شد. پلاتینی روز جمعه در جلسه دادرسی خود حاضر نشد. وکیل او در این جلسه به نمایندگی از او حضور یافت اما به نظر می‌رسد پلاتینی هنوز در نظر دارد این پرونده را به دادگاه عالی ورزش ارجاع دهد.

امیدهای پلاتینی برای رسیدن به ریاست فیفا در صورت وجود هرگونه محرومیتی به پایان خواهد رسید.

بلاتر و پلاتینی هرگونه عمل خلاف قانونی را رد کرده‌اند. آنها مدعی هستند این پول برای کاری است که که پلاتینی در سال‌های 1998 تا 2002 برای فیفا انجام داده است. این پول در قرارداد پلاتینی ذکر نشده است. با این حال آنها اعلام کردند به صورت شفاهی باهم توافق کرده‌اند.

دیرکرد در پرداخت این پول برای همه تعجب آور است. به خصوص که این پول درست در زمانی که پلاتینی تصمیم به شرکت در انتخابات فیفا را گرفته به او پرداخت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها