رئیس جمهور پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری:

تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور، آراء مردم است

رئیس جمهور گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهمترین ستون این نظام است و اگر امروز در کشور اتحاد و انسجام داریم در سایه ولایت فقیه رقم خورده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۵۱
تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور، آراء مردم است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حسن روحانی پس از ثبت نام برای داوطلبی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها به دلیل حضور داوطلبان در مراسم ثبت نام، شاهد شور و هیجان بسیار خوبی در میان مردم هستیم.

وی افزود: خیلی مهم است برای دنیا که ما هم در زبان و هم در عمل اعلام کنیم که تصمیم‌گیر اصلی برای مدیریت کشور، آراء مردم و صندوق‌های اخذ رأی انتخاباتی است.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ ایران نخستین کشوری است که در منطقه نظام انتخاباتی و پارلمانی را از زمان مشروطه پذیرفت و عمل کرد اگرچه انحرافاتی بعد از آن ایجاد شد.بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که نظام مردم‌سالاری دینی را به ثمر رساند.

دکتر روحانی افزود: ایران اولین کشور منطقه است که انقلاب اسلامی را به ثمر نشانده است و امروز آمادگی برای برگزاری سی و سومین انتخابات کشور را دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم بر دستگاه های اجرایی کشور نظارت می کنند و با آرای این نمایندگان است که وزرای محترم مجوز فعالیت و کار می یابند.

روحانی گفت: همچنین انتخابات مجلس خبرگان مهمترین انتخابات برای نظام اسلامی کشور است و امروز انسجام وهمدلی کشور به علت وجود ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان همواره آمادگی برای روز مبادا را دارد و این ثبات سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

روحانی گفت: به هر حال مردم در اسفند پای صندوق انتخابات خواهند رفت و برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور افزود: ان شاءالله هر دو انتخابات برای مردم مبارک باشد و از همه آن هایی که خود را صالح برای خدمت به مردم می دانند می خواهم به صحنه بیایند و ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: مردم به دغدغه های موجود توجه نکنند و شورای محترم نگهبان بی تردید بر مبنای قانون عمل خواهد کرد.

روحانی افزود: در پی برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی هستیم و امیدواریم مردم در این انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند، همچنین دولت با همکاری با شورای نگهبان این مهم را تامین خواهد کرد.

رئیس جمهور درباره حضور زنان و بانوان در انتخابات گفت: ما جزو کشورهای پیشرفته در زمینه مشارکت زنان هستیم و در همه بخش های اداری کشور و بخش های خدماتی خانم ها حضور دارند و اگر حضورشان پررنگ تر از آقایان نباشد کمرنگ تر نیست.

روحانی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری خانم ها باید برای ثبت نام حضور یابند و این ترکیب برای ما در دنیا اهمیت دارد.

در رقابت انتخاباتی همه احزاب و جناح‌ها حضور داشته باشند

رئیس جمهور گفت: شرایط منطقه ای و جهانی بیش از هر زمانی اتحاد و برادری و یکپارچگی را بیشتر می کند.

روحانی در ستاد انتخابات کشور افزود: مذاهب و اقوام در سایه قانون اساسی این انسجام و وحدت را احساس می کنند.

وی درباره انتخابات نیز گفت: ‌رقابت انتخاباتی خوب است اما رقابتی سالم و اخلاقی که همه احزاب، جناح‌ها در آن باشند و اگر رقابتی نباشد نشاط و حرارت لازم را ندارد.ما نیازمند رقابت سالم هستیم تا باعث انسجام بیشتر و دلگرمی در کشور باشد.

رئیس جمهور همچنین از زحمات هیئت‌های اجرایی، وزارت کشور و شورای نگهبان به علت پیگیری وظیفه سنگین دو انتخابات قدردانی کرد و گفت: انشاءالله این بار به مقصد می رسد تا باعث رضایت امام زمان (ع) باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها