در دومین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه بررسی شد

رسانه‌ها در مثلث مصلحت، مشتری و دوست‌مداری

قائم مقام معاون سازمان صدا و سیما:

شبکه‌های آموزش، سلامت و مستند ادغام نمی‌شوند

قائم‌مقام معاون سیمای رسانه ملی درباره انتخاب مدیر جدید شبکه یک گفت: در حال حاضر آقای فضل‌الله شریعت پناهی، سرپرست شبکه یک است و قاعدتا بعد از مدتی خود او یا شخص دیگری برای مدیریت شبکه یک انتخاب خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۸
شبکه‌های آموزش، سلامت و مستند ادغام نمی‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین، رضا پورحسین درباره خبر ادغام سه شبکه آموزش، سلامت و مستند که در رسانه‌های غیررسمی آمده بود بیان کرد: چنین مساله‌ای صحت ندارد. این سه شبکه، شبکه‌های مستقلی هستند که به‌خوبی کار می‌کنند و قرار نیست چنین تغییر ساختاری داشته باشند.

قائم مقام معاون سیما همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سریال‌های شبکه‌های سیما و این‌که این آثار معمولا در نظرسنجی‌‌های سازمان درصد بالایی از رضایت مخاطبان را به خود اختصاص می‌دهند ولی منتقدان نظر دیگری دارند، تصریح کرد: سریال‌ها همیشه درصد بالایی از مخاطب را به خود اختصاص می‌دهند و این نشان می‌دهد که سریال‌ها دیده می‌شوند، با این حال ممکن است هر مخاطبی هم اشکالات فنی و ساختاری داشته باشد و اتفاقا این‌که به یک سریال اشکال گرفته می‌شود، حاکی از این است که آن سریال دیده شده است.

وی با اشاره به سریال های شبکه دو و شبکه یک سیما گفت: «کیمیا» و «نفس گرم» هر دو قصه های خوبی داشتند. سریال نفس گرم، مخاطبان بالایی داشت و کیمیا هم که همچنان در حال پخش است از مخاطبان بالایی برخوردار است.

پورحسین با اشاره به نقش بودجه در کیفیت سریال‌ها که معمولا کارگردانان و تهیه کنندگان بیان می‌کنند، افزود: بودجه اهمیت دارد ولی عامل تعیین کننده برای غنای یک کار نیست. ما آثار خوبی از جمله برنامه‌های ترکیبی، میزگرد و سریال داشته‌ایم که بودجه زیادی به آنها تزریق نشده است اما با مدیریت هزینه و مدیریت هنری و محتوا، آثار موفقی شده‌اند. این‌که بودجه اهمیت دارد درست است، اما از سوی دیگر باید دانست که سازمان صداوسیما هم در مضیقه مالی است، شأن یک سازمان رسانه ای در این است که بیش از اینها به آن بودجه برسد و این مضیقه قاعدتا در روند کارها بخصوص آثار نمایشی اخلال ایجاد می‌کند.

وی گفت: با همه اینها اگر سریالی از قصه خوبی برخوردار باشد، کمبود بودجه نمی‌تواند خیلی بر آن تاثیرگذار باشد، اکنون هم با شکل‌گیری مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در سازمان صداوسیما توجه بیشتری به فیلمنامه‌ها می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها