برداشت غیرمجاز از حساب بانکی صدرنشین جرایم اینترنتی در گلستان

رئیس پلیس فتای استان گلستان، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی را صدرنشین جرایم اینترنتی و فضای مجازی این استان در 9 ماه گذشته اعلام کرد و گفت: 45 درصد پرونده‌ها به این جرم اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۶۵۸۶۷

به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم حبیب‌الله رجبلی در همایش دانش‌آموزی فضای مجازی که به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی (30 آذر تا 6 دی) در گنبدکاووس برگزار شد، افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 35 درصد در رده دوم جرایم فضای مجازی استان گلستان قرار دارد.

وی بدون اشاره به آمار پرونده‌ها و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل گفت: مسائل غیر‌اخلاقی با 3 درصد و دیگر جرایم نیز در مجموع با 17 درصد در رده‌های بعدی جرایم فضای مجازی گلستان در 9 ماه گذشته بوده است.

سرهنگ رجبلی، سطح پایین آگاهی مردم و کاربران، مشکلات فرهنگی و اخلاقی کاربران، اشکالات ساختار فنی، سهولت ارتکاب جرم و پنهان بودن چهره مجرم را از عوامل اصلی در وقوع جرایم اینترنتی در فضای مجازی برشمرد.

وی با اشاره به فراوانی مطالب مثبت و منفی در فضای مجازی تصریح کرد: نحوه استفاده از مطالب این حوزه به خود انسان بستگی دارد. در ضمن آموزش و آشنایی با فضای مجازی از اولویت‌های فعالیت دراین حوزه است که باید مورد توجه جدی کاربران و خانواده‌ها قرار گیرد. رئیس‌پلیس فتای استان گلستان با تاکید برضرورت آموزش همگانی افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان و نیز خانواده‌ها درحوزه فضای مجازی یادآور شد: امروز هیچ ارگانی مانند پلیس فتا نسبت به آسیب‌های فضای مجازی در جهت تامین امنیت این فضا برای افرادی که فعالیت قانونی انجام می‌دهند، ورود نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها