در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

رکوردها، مقتدرترین ها و ضعیف ترین ها

مرحله گروهی لیگ قهرمانان ا روپا در فصل 2016-2015 به پایان رسید و حالا همه منتظر قرعه کشی مرحله حذفی هستند. رقابت ها در هشت گروه برگزار شد و در نهایت از هر گروه دو تیم به مرحله بعد رفتند.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۴
رکوردها، مقتدرترین ها و ضعیف ترین ها

به گزارش جام جم ورزشی ، به غیر از حذف یونایتد هر آنچه که اتفاق افتاد کاملا مطابق انتظارات بود و اتفاق خاصی نیفتاد. پدیده ای مشاهده نشد و حضوری هیچ تیمی در مرحله حذفی تعجب آور نبود. حالا باید منتظر اتفاقات مرحله گروهی باشیم. آنچه در ادامه می آید نگاهی به مهم ترین اتفاقات و آمار مرحله گروهی است:

1-حذف منچستریونایتد از دور رقابت ها یکی از مهم ترین اتفاقات مرحله گروهی بود. این تیم در گروه خود سوم شد تا راهی برای حضور در مرحله حذفی نداشته باشد. یونایتد این فصل را بسیار بد آغاز کرد و با شکست مقابل آیندهوون در نخستین مسابقه مرحله گروهی مقابل آیندهوون نشان داد چه مشکلاتی در پیش رو خواهد داشت. شیاطین سرخ در ادامه هم نتوانستند امتیازات لازم را جمع آوری کنند. چهره غمگین لوئیس فن خال سرمربی هلندی یونایتد بر روی نیمکت منچستر پس از شکست سه بر دو مقابل ولفسبورگ که به حذف این تیم منجر شد تا مدت ها از یاد هواداران نخواهد رفت. فن خال با این شکست و این کارنامه اروپایی بیشتر از هر زمان دیگری به درهای خروجی باشگاه نزدیک شده است.

2- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید می گوید او به دنبال رکورد نیست بلکه این رکوردها هستند که به دنبال او می آیند. او بار دیگر رکورد شکست و اینبار به عنوان نخستین بازیکنی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در مرحله گروهی یازده گل می زند. در ادامه رقابت ها باید در انتظار رکوردهای دیگری از رونالدو باشیم. رونالدو با 88 گل برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست و لیونل مسی 79 گله در تعقیب اوست.

3- رم نماینده خوبی برای فوتبال ایتالیا در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نبود. این تیم که در گروه خود دوم شد و بالاتر از بایرلورکوزن قرار گرفت تا صعود کند، بدترین شکست تاریخ تیم های ایتالیایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به ثبت رساند. شکست شش بر یک مقابل بارسلونا تحقیری همه جانبه برای گلادیاتورهای رمی بود. با وجود این شکست سنگین آنها صعود کردند و به مرحله بعد راه یافتند. رمی ها و به خصوص سرمربی فرانسوی این تیم پس از شکست تحقیر آمیز مقابل بارسلونا به شدت مورد انتقاد وارد شدند. البته آنها امید زیادی به مرحله حذفی دارند حتی اگر شانس قهرمانی شان در این فصل زیر پنج درصد باشد.

4-رحیم استرلینگ ستاره 43 میلیون پوندی منچسترسیتی نیز از چهره های ویژه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود. او که تابستان از لیورپول به سیتی پیوست برای نخستین بار در عمر فوتبالی خود در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد. در شبی که سیتی چهار بر دو مونشن گلادباخ آلمان را شکست داد استرلینگ دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند. او در روز تولدش نخستین گل های اروپایی خود را زد. او پیش از این به دلیل گل نزدن در لیگ قهرمانان اروپا مورد انتقاد قرار دا شت.

5-رئال مادرید پرامتیازترین تیم مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود. رئالی ها با 16 امتیاز به مرحله بعد صعود کردند. در گروهی که پاری سن ژرمن ، شاختار دونستک اوکراین و مالمو دیگر تیم های گروه بودند رئال فقط دو امتیاز از دست داد. این تیم بازی های راحتی مقابل نمایندگان سوئد و اوکراین داشت و تنها رقیب سرسخت آنها پاری سن ژرمن بود که با 13 امتیاز دوم شد و به مرحله بعد رفت. رئالی ها در مرحله گروهی قدرتمندترین تیم بودند البته نباید فراموش کرد گروه آنها گروه بسیار راحتی بود.

6-تیم مکابی رژیم صهیونیستی بدترین و ضعیف ترین تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود. این تیم در گروهی که پورتو، چلسی و دیناموکیف اوکراین در آن قرار داشتند حتی یک امتیاز هم به دست نیاورد و با صفر امتیاز به کار خود در گروه هفتم و یا همان G پایان داد. از دیگر تیم های کم امتیاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا می توان به مالموی سوئد در گروه A و دیناموزاگرب کرواسی در گروه F اشاره کرد که هر کدام سه امتیاز به دست آوردند.

7- آرسنال سخت ترین صعود را در میان سایر تیم های بزرگ اروپایی داشت و تا آستانه حذف هم پیش رفت اما خوش شانس بود که به سرنوشت منچستریونایتد دچار نشد. آنها در روز آخر رقابت ها جواز حضور در مرحله بعد را به دست آوردند. توپچی های لندن نخستین مسابقه خود را به دیناموزاگرب ضعیف ترین تیم گروه باختند. مسابقه دوم خود مقابل المپیاکوس را هم واگذار کردند تا لحظه به لحظه به حذف نزدیک شوند. در گروهی که بایرن مونیخ یک تازی کرد و به عنوان تیم نخست به مرحله بعد رفت نمایندگان یونان و کرواسی به قدری ضعیف بودند که حتی آرسنال با وجود عملکرد بسیار ضعیف و به خصوص شکست پنج بر یک مقابل بایرن مونیخ موفق به صعود شد.

8- مالموی سوئد نیز یکی دیگر از ضعیف ترین تیم های حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود. این تیم که با سه امتیاز در قعر گروه A قرار گرفت سنگین ترین شکست مرحله گروهی را به نام خود ثبت کرد. این تیم در آخرین دیدار خود در سانتیاگوبرنابئوی شهر مادرید مقابل رئال مادرید قرار گرفت و با هشت گل مغلوب شد. چهار گل از هست گل رئالی ها را رونالدو زد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها