روابط عمومی راه آهن در اطلاعیه ای افزایش هشت درصدی قیمت بلیت قطارها که به طور متوسط از تاریخ 25 آذرماه امسال توسط بخش خصوصی انجام شده را کاملا قانونی اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۵۱۵۴
افزایش قیمت بلیت قطار قانونی است

در اطلاعیه روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمده است: برابر با ماده 9 قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی، قیمت بلیت قطار از سوی شرکت های بخش خصوصی تعیین می شود و پس از تایید شرکت راه آهن به عنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی کشور اجرایی می شود.

در همین راستا قیمت های جدید که از روز 14 آذر ماه امسال اجرایی شده و پیش فروش آن انجام شده است، نه تنها منع قانونی ندارد بلکه کاملا مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است .

در این اطلاعیه آمده است: تایید هیات مدیره راه آهن در خصوص پیشنهاد شرکت های ریلی پس از بررسی های همه جانبه و کارشناسی و بعد از 15 ماه همراهی شرکت های بخش خصوص با دولت و عدم افزایش قیمتها و حتی ارایه تخفیفات 30 درصدی در ایام خلوت سال، با توجه به نرخ تورم سالانه، جلوگیری از فرار سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین ارتقای سطح خدمات در این حوزه صورت گرفته است.

25 آذر ماه رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی از بازگشت قیمت بلیت قطار به نرخ های قبل خبر داده و گفته بود، با توافق صورت گرفته با سازمان حمایت بلیت قطار تا زمان طی شدن روال قانونی افزایش قیمت به نرخ های قبلی بازگشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها