توقف‌ناپذیران

اگر در کل لیگ‌های معتبر اروپایی شامل بوندسلیگا، سری A ایتالیا، لیگ برتر انگلیس، لوشامپیونه فرانسه و لالیگای اسپانیا جست‌وجو کنیم بارسلونا و بایرن‌مونیخ را از حیث کسب نتیجه، پیروزی و آمار گلزنی بهتر از همه پیدا می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۷
توقف‌ناپذیران

بایرن‌مونیخ در بوندسلیگای آلمان آنچنان با قدرت پیش می‌رود که اصلا جای پیش‌بینی نیست که این تیم باز هم به روال سال‌های گذشته قهرمان بوندسلیگا خواهد شد. تیم ایالت باواریا هم‌اکنون 11 امتیاز با تیم دوم دورتموند فاصله دارد.

‌ البته گاهی اوقات این موضوع که بایرنی‌ها در بوندسلیگا رقیبی ندارند مورد تمسخر واقع می‌شود، اما به هر حال این تیم یکی از قدرت‌های برتر فوتبال جهان در زمینه باشگاهی است. در سوی دیگر بارسلونا قرار دارد؛ بارسلونایی که با اتکا به مثلث طلایی خود یعنی مسی، سوارز و نیمار پیش می‌رود و رقیبانش را پرگل شکست می‌دهد. میان تیم‌های اروپایی، بایرن‌مونیخ و بارسلونا شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسند و در لیگ قهرمانان اروپا شانس‌های اصلی قهرمانی هستند، اما این پرسش به وجود می‌آید که چرا بارسلونا و بایرن‌مونیخ را باید مدعیان اصلی قهرمانی این فصل لیگ قهرمانان بدانیم؟ شاید توضیحات زیر به اندازه کافی قانع‌کننده باشد. این توضیحات نشان می‌دهد میان باشگاه‌های مطرح اروپایی هیچ تیمی از حیث گلزنی، خط دفاعی و تعداد پیروزی به پای این دو نمی‌رسد. آیا برخلاف این آمار، تیم دیگری غیر از بارسلونا و بایرن‌مونیخ قهرمان این فصل اروپا می‌شود؟!

بارسلونا قهرمان می‌شود، چون...

این برای سومین فصل پیاپی است که بارسلونا در 12 مسابقه ابتدای فصل خود بیش از 30 امتیاز می‌گیرد. تیم ایالت جدایی‌طلب کاتالونیا از 16 مسابقه اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا که شامل این فصل و فصل گذشته می‌شود 14 پیروزی به دست آورده و در صورت ادامه این روند، بعید نیست قهرمانی فصل قبل در لیگ قهرمانان را تکرار کنند.

نکته مهم دیگری که آنها را در لیگ قهرمانان اروپا بی‌رقیب نشان می‌دهد این است که آنها در 18 مسابقه اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا در هر مسابقه حداقل یک گل زده‌اند. ‌قهرمان فصل گذشته لالیگا در 12 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا از مرحله گروهی صعود کرده است. عملکرد بارسایی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا نسبت به سایر تیم‌های اروپایی در ده سال گذشته بسیار درخشان‌تر بوده است. قدرت آنها کماکان ادامه دارد و در آخرین مورد 6 بر یک، تیم رم را شکست دادند که این پیروزی، بزرگ‌ترین و پرگل‌ترین پیروزی یک تیم اسپانیایی مقابل یک تیم ایتالیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود.

عملکرد درخشان بارسلونا در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا تا حد زیادی به دو ستاره طلایی بستگی دارد؛ نیمار و لوئیس سوارز. اولی تا اینجای فصل 12 گل‌ زده و چهار پاس گل داده است، در حالی که سوارز 11 بار موفق به گشودن دروازه حریفان بارسا شده و سه پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده است.

بایرن‌مونیخ قهرمان می‌شود، چون...

بایرن‌مونیخ فصل به فصل دست‌نیافتنی‌تر می‌شود. تیم نخست فوتبال آلمان نخستین تیم در تاریخ فوتبال این کشور است که ده مسابقه ابتدایی فصل را با پیروزی پشت‌سر می‌گذارد و حتی یک مساوی هم در کارنامه خود ثبت نمی‌کند. آنها حالا از حیث تعداد پیروزی‌های پیاپی ابتدای یک فصل در رتبه دوم اروپا قرار دارند. رتبه نخست متعلق به تاتنهام است که در فصل 1961 ـ 1960، 11 بازی ابتدایی خود را در فصل با پیروزی پشت‌سر گذاشت. بایرنی‌ها که در این فصل رقبای خود را یکی پس از دیگری به توپ می‌بندند در هفت بازی اخیر خود در هر بازی حداقل چهار گل به ثمر رسانده‌اند. این رکورد آنها با رکورد بوروسیا مونشن گلادباخ در فصل 1973 ـ 1972 برابری می‌کند. ‌کسب 37 امتیاز از 13 مسابقه رکورد دیگری بود که تیم برتر بی‌چون و چرای آلمان از خود برجای گذاشت. بایرنی‌ها علاوه بر این یک رکورد رویایی دیگر هم به دست آوردند. آنها در این فصل به نخستین تیمی در تاریخ فوتبال آلمان تبدیل شدند که به رکورد هزار پیروزی در تاریخ این رقابت‌ها می‌رسند. این اتفاق به دنبال پیروزی 4 بر صفر آنها مقابل کلن رقم خورد.

رکورد جالب دیگر بایرنی‌ها که آنها را نسبت به بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپایی قوی‌تر نشان می‌دهد تعداد گل‌هایی است که به ثمر رسانده‌اند. میانگین 08/3 گل برای هر بازی ثبت شده که بهترین میانگین گلزنی برای یک تیم میان لیگ‌های معتبر اروپایی است.

قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا با میانگین دریافت 38/0 گل در هر مسابقه بهترین رکورد را در اروپا از خود بر جای گذاشته است.

منبع: دیلی‌میل

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها