واکنش هاشمی رفسنجانی به اظهارات ترامپ در باره مسلمانان

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات زشت دونالد ترامپ، نامزد انتخابات حزب جمهور‌ی‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر عدم اجازه ورود مسلمانان به این کشور، این‌گونه اظهارات را غیر منطقی و غیرعقلانی توصیف کرد و گفت: این اتفاق در وهله‌ی نخست برای دولتمردان آمریکا، زیان‌بار است.
کد خبر: ۸۶۳۸۲۹
واکنش هاشمی رفسنجانی به اظهارات ترامپ در باره مسلمانان

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هندبال ، با اشاره به حضور مسیحیان در بیش از 60 کشور اسلامی، بر زندگی مسالمت آمیز پیروان همه ادیان تأکید کرد و گفت: همه‌ی پیامبران الهی و به طریق اولی پیامبر اسلام، بر مهربانی انسان‌ها نسبت به یکدیگر توصیه‌های فراوانی دارند و سخنان اختلاف برانگیز، برخاسته از تعصب‌های جاهلی است که متأسفانه در اسلام هم بعضی از گرو‌ه‌های تندرو، کارهای خشن افراطی می‌کنند که نمونه‌های آن را این روزها در اقدامات طالبان، داعش، القاعده، بوکوحرام و ... می‌بینیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه‌ دانشگاهیان درخصوص تأثیرات منفی انسداد سیاسی برای گسترش فسادهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: جامعه مرکب از عوامل متعدد تأثیرگذار بر همدیگر است که باید نگاهی هم زمان به همه‌ی آنها داشت تا جامعه پویایی و نشاط خویش را حفظ نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دوری افراد به خصوص جوانان از معارف اسلامی را زمینه‌ساز گرفتاری و آلودگی به انواع انحرافات دانست و اظهار داشت: پوچی که بدترین و خطرناک‌ترین حالت ممکن است، بر اثر دوری از اخلاقیات و معارف الهی در انسان‌ها به وجود می‌آید که اگر کشوری به پوچی جوانان برسد، به سقوط ارزش‌های آن جامعه نزدیک می‌شود.

وی با برشمردن برخی از عوامل تأثیرگذار در نا امیدی جوانان در جامعه، اظهار داشت: جوانانی که در عصر انفجار اطلاعات به سر می‌برند، اگر راه اظهارنظر بر آنها بسته شود، خیلی زود دل زده و نا امید می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از آثار منفی تفکرات افراطی در میان جوانان، گفت: باید عوامل جدی نشاط آور جامعه را تقویت کنیم که یکی از بهترین عوامل آن، ورزش است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد ورزشکاران و مسئولان ورزش هندبال کشور، پیروزی‌های اخیر آنان در مسابقات رسمی قطر را ستود و گفت: برای افزایش علاقه‌ی نوجوانان و جوانان به این ورزش باید در اخبار ورزشی، برنامه‌های فدراسیون هندبال آورده شود و با خبرهای مثبت جوانان را برای روی آوردن بیشتر به این ورزش تشویق کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها