دو مرد که در جریان سرقتی مرگبار مرد طلافروشی را از پای درآورده بودند در دادگاه کیفری خراسان رضوی محاکمه شدند.
کد خبر: ۸۶۳۱۳۹
محاکمه عاملان سرقت مرگبار از طلافروشی

به گزارش جام‌ جم ، رسیدگی به این پرونده 6 آبان امسال همزمان با دستبرد سارقان به طلافروشی در خیابان مفتح، 30 متری طلاب مشهد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در ادامه تیمی از ماموران خود را به محل سرقت رسانده و متوجه شدند، طلافروش 34 ساله با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

تیم جنایی به سرپرستی قاضی جواد حسینی، بازپرس جنایی مشهد به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته طلافروشی پرداختند.بررسی فیلم نشان می‌داد، ساعت 9 و 40 دقیقه دو مرد جوان وارد طلافروشی شدند. آنها به صورت خود ماسک آلودگی هوا زده و کلاه لبه‌دار به سر داشتند.

متهمان پس از نیم ساعت از زیر کاپشن‌های خود دو سلاح کلت و وینچستر بیرون آورده و از مرد طلافروش خواستند روی زمین بخوابد؛ اما وقتی با مقاومت مجید رو به رو شدند، یکی از سارقان او را با چاقو مجروح کرد. با افتادن مرد جوان روی زمین، سارقان بیش از دو کیلو طلا را سرقت کرده و با یک دستگاه پراید سفید از محل فرار کردند.

دو روز بعد از این سرقت دو متهم پرونده به‌نام حامد و علیرضا دستگیر شده و صحنه قتل را بازسازی کردند.

آنها در تشریح ماجرا گفتند: مدتی طلافروشی را زیرنظر گرفتیم. به دلیل خلوتی محل به‌راحتی می‌توانستیم به آنجا دستبرد بزنیم. صبح منتظر ماندیم تا مغازه را باز کرد. بعد به بهانه خرید طلا وارد مغازه شدیم. ابتدا انگشتری را انتخاب کرده و از آن عکس گرفتیم. به بهانه این که می‌خواهیم عکس را برای یکی از بستگان خود ارسال کنیم و نظر او را بپرسیم، حدود نیم ساعت در مغازه ماندیم. وقتی فرصت را مناسب دیدیم، نقشه را اجرا کردیم. با سلاح مرد طلافروش را تهدید کردیم که او مقاومت کرد. بعد هم مجبور شدیم با چاقو اورا مجروح و پس ازسرقت از محل فرار کنیم.

متهمان پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شدند. روز سه شنبه عاملان این جنایت مرگبار از زندان به شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی منتقل و به طور علنی محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای عاملان این جنایت در خواست مجازات قانونی کرد سپس اولیای دم برای قاتلان طلافروش درخواست قصاص کردند.

در ادامه جلسه رسیدگی به این پرونده عاملان جنایت به طور جداگانه در جایگاه متهم قرار گرفتند و به تشریح ماجرای این دزدی مرگبار پرداختند و جرایمشان را پذیرفتند. در ادامه وکلای آنها به ارائه دفاع از متهمان پرداختند.

متهمان پس از اخذ آخرین دفاع به زندان بازگشتند و قاضی شعبه و مستشاران دادگاه وارد شور شدند تا به‌زودی رای قضایی در باره متهمان این پرونده صادر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها