شمخانی در گفت‌وگو با فرانس۲۴

از هیچ جنگ تحمیلی واهمه نداریم

شمخانی:‌گزارش آمانو در پاره‌ای موارد ناقص، غیر قابل قبول و مردود است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که با انتشار گزارش اخیر آژانس، هیچ دلیل حقوقی، فنی و قانونی برای بسته نشدن مسائل گذشته مربوط به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد از برخی بخش‌های گزارش آمانو انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۲

به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، علی شمخانی که در دیدار علی حسن خلیل، وزیر دارایی لبنان صحبت می‌کرد گفت: گرچه این گزارش در پاره‌ای موارد ناقص، غیر قابل قبول و مردود است، ازاین‌رو بندهایی از آن ضمن تائید نبود انحراف در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی به صورت صریح نشان‌دهنده باطل بودن ادعاها و اتهاماتی است که طی 11 سال گذشته از سوی برخی کشورها در این زمینه مطرح می‌شد. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، اعتراف آژانس به حقانیت جمهوری اسلامی را دیرهنگام و فاصله گرفتن از رویکرد سیاسی عنوان کرد .

تفاهم خوب درباره قطعنامه شورای حکام

همزمان با این اظهارات، نشست کمیسیون مشترک اجرای برجام، دیروز در هتل کوبورگ وین برگزار شد و نمایندگان ایران و 1+5 در این نشست درباره قطعنامه شورای حکام و نحوه برچیدن تحریم‌ها و دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که طرف مقابل باید تهیه کند، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام پس از سه ساعت و نیم جلسه کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به خبرنگاران گفت: جلسه خوبی داشتیم و در مجموع حدود سه ساعت در خصوص موضوعات مختلف گفت‌وگو کردیم که طبعا یکی از مهم‌ترین آنها بحث پی.ام.دی و بسته شدن آن در شورای حکام بود. سید عباس عراقچی از «تفاهم خوب» میان ایران و 1+5 برای ارائه قطعنامه به شورای حکام و بستن پرونده پی.ام.دی خبر داد و گفت: با توجه به این تفاهم این هدف محقق خواهد شد.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه افزود: به هر حال قطعنامه را باید کشورهای 1+5 به شورای حکام ارائه کنند ولی با ایران در این زمینه مشورت خواهند کرد. در این جلسه درخصوص نحوه برداشته شدن تحریم‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌هایی که آنها باید تهیه کنند، مشورت‌های خوبی داشتیم.

وی گفت: درباره سایر مراحل اجرایی شدن برجام و قدم‌هایی که باید تا قبل از روز اجرایی شدن برداشته شود،لازم بود هماهنگی‌ها و بحث‌هایی صورت گیرد.

عراقچی فضای جلسه را خوب توصیف کرد و افزود: به نظرم هم فضای جلسه خوب بود و هم این‌که اراده و تمایل همه طرف‌ها مبنی بر پیشرفت فعالیت‌ها و اجرای برجام بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها