سد داریان کرمانشاه بی سروصدا در حال آبگیری است.
کد خبر: ۸۶۱۸۳۰
آبگیری سد داریان در بی خبری وزیر نیرو

به گزارش برنامه پیک بامدادی رادیو ایران؛ باید معضل سد داریان را به وخامت دریاچه ارومیه، اضطرار سد گتوند و بحران سدهای گاوشان کردستان و لتیان تهران اضافه کرد.

این سد باوجود سال‌ها مخالفت، به دور از چشم مقامات و هشدارهای کارشناسانی همچون دکتر هاشمی کارشناس عمران آب، آبگیری شده است، با این وجود برخی مسئولان از جمله رضازاده مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مستندات احداث سد بدمطالعه و آبگیری مشکوک داریان را قبول ندارد و معتقد است با کاری که کرده اند آب از آب تکان نخورده است.

آبگیری سد داریان در بی خبری وزیر نیرو و معاون آب وزارتخانه بوده است و آقای قادرمرزی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز این موضوع را تایید می کند.

توسعه کشاورزی، تولید برق و تامین آب شرب و کشاورزی از دلایل نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه برای این کار است تا هم توضیحات علمی استاد دانشگاه و هم گلایه‌های نماینده مجلس را رد کند.

نیروگاه سد داریان تا سال 95 با ظرفیت 500 میلیون کیلووات ساعت با درآمد سالانه هزار و 500 میلیارد ریال بکار می افتد و این گام دیگری در جهت اولویت توسعه اقتصادی در برابر ضرورت‌های زیست محیطی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها