خودداری کاخ سفید از تروریستی خواندن حادثه سن برناردینو

سخنگوی کاخ سفید با امتناع از تروریستی خواندن واقعه روز چهارشنبه در یک مرکز معلولان شهر سن برناردینو کالیفرینا گفت که مسئولان کاخ سفید و پلیس اف بی آی بی وقفه درحال بررسی این واقعه و پی بردن به دلائل و انگیزه های این عمل هستند.
کد خبر: ۸۶۱۶۷۷
خودداری کاخ سفید از تروریستی خواندن حادثه سن برناردینو

در حالی که پلیس و مسئولان امنیتی آمریکا مدارکی را دال بر ارتباط عاملان حمله به یک مرکز معلولان در شهر سن برناردینو کالیفرنیا با گروه داعش و اقامت آن ها در عربستان سعودی و پاکستان را منتشر کرده، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود حاضر به تایید این واقعه به عنوان یک عمل تروریستی نشد.

وی با بیان این که مسئولان کاخ سفید در هماهنگی با اف بی آی به طور بی وقفه درحال تحقیق و بررسی در مورد دلائل و انگیزه های این حمله هستند گفت، مسئولان اداره اف بی آی تا پایان امروز آن ها را در جریان نتایج تحقیقات خود قرار خواهند داد.

این در حالی است که رسانه های آمریکایی و شبکه های اجتماعی این کشور فاش کرده اند که «سید فاروق» و همسرش «تشفین مالک» زن و شوهری که روز چهارشنبه 14 نفر را با حمله به یک مرکز مراقبت از معلولان در ایالت کالیفرنیا به قتل رساندند و شمار زیادی را مجروح کردند پیش از این مدت ها در عربستان سعودی سکونت داشته اند.

علاوه براین ماموران در جستجوی محل سکونت این ذوج تعدادی گذرنامه، اسلحه و مهمات بافته اند. فاش شده است که تشفین مالک قبل از اقدام به این جنایت در صفحه فیس بوک بیعت خود با گروه تروریستی داعش را رسما اعلام کرده بود.

ناظران وقوع این حادثه را دلیلی بر کذب ادعاهای اوباما رئیس جمهور این کشور مبنی بر این که رویکردهای او در مقابله با مساله تروریسم موثر بوده و توانسته است این کشور را از آسیب های تروریستی مصون نگه دارد، دانسته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها