علیرغم توافق هسته‌ای ایران و برجام، قطعنامه سنای آمریکا به دولت‌های محلی و ایالات آمریکا مجوز می‌دهد مانعی برای تصویب تحریم علیه ایران نداشته باشند.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۷
قطعنامه سنا تحریم‌های ایالتی علیه ایران را علیرغم برجام حفظ می‌کند

قطعنامه‌ای که در سنا آمریکا ارائه شده است، اجازه نمی‌دهد که توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) مانعی برای ایالات آمریکا برای تصویب تحریم‌ها علیه ایران به وجود آورد.

30 ایالت آمریکا تحریم‌هایی را برای جلوگیری از تعامل و تجارت با ایران اجرایی کرده‌اند.

«مارکو روبیو» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا از ایالت فلوریدا به همراه سناتور «مارک کرک» از ایالت ایلینوی و «جو مانچین» از ایالت ویرجینیا غربی این لایحه را روز سه‌شنبه هفته جاری مطرح کردند.

این قطعنامه فوق بخش تحریم‌های جامع ایران در سال 2010 و قانون پاسخگویی و کاهش سرمایه‌گذاری را مورد تأیید قرار داد که طبق آن ایالات و دولت‌های محلی آمریکا مجوز دارند که از سرمایه‌گذاری دارایی آن ایالت و دولت محلی با افراد و شرکت‌هایی که با ایران تعامل دارند، جلوگیری کنند.

30 ایالت و منطقه کلمبیا تحریم‌های کاهش سرمایه‌گذاری مرتبط با ایران را اجرایی کردند و از این میان 11 ایالت، قوانین و سیاست‌هایی برای منع ایالت مذکور یا دولت‌های محلی با انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی را دارند که با ایران وارد تعامل می‌شوند.

مانچین در بیانیه‌ای مدعی شد: «ایران یکی از بزرگترین حامیان تروریسم است و ما باید تمامی آنچه که در قدرت داریم را به کار گیریم تا اطمینان حاصل کنیم که این رژیم نمی‌تواند از پولی که طبق توافق هسته‌ای دریافت می‌کند، برای ادامه اقدامات اسفناک تروریستی استفاده کند».

به گزارش فارس، قطعنامه جدیدی که روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا معرفی شده خواستار آن است که هر یک از ایالت‌های آمریکا از توان حفظ تحریم‌های علیه ایران برخوردار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها